Elektromobilność bez tajemnic i dla każdego
- na stronie www.volkswagen.pl/elektromobilnosc Volkswagen wyjaśnia swoją wizję dotyczącą aut elektrycznych
- końcowe odliczanie do udostępnienia możliwości rezerwacji modelu ID
- ciekawe i inspirujące treści i porady na temat elektromobilności w jednym miejscu
Poznań – Volkswagen uruchomił „Volkswagen ID. Hub”, bazę wiedzy nie tylko o modelach z rodziny ID., ale na temat elektromobilności w ogóle. Tu znajdują się odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania związane z użytkowaniem samochodów elektrycznych oraz opis elektrycznych modeli Volkswagena nowej generacji – hatchbacka ID., 7-osobowego vana ID. BUZZ, SUV-a ID. CROZZ i limuzyny ID. VIZZION.
„Czy będę w stanie zainstalować wallbox w swoim domu?”, „Jak daleko będę w stanie zajechać samochodem elektrycznym?” – odpowiedzi na tego typu pytania będzie można znaleźć na nowej platformie internetowej, znajdującej się pod adresem www.volkswagen.pl/elektromobilnosc. Zawarte tam treści w przystępny sposób tłumaczą liczne zagadnienia, związane z elektromobilną przyszłością marki Volkswagen. Poprzez stronę można także zapisać się do bazy odbiorców newslettera skierowanego do zainteresowanych tematyką modeli ID. Umieszony na stronie licznik odmierza czas do 8 maja, kiedy to udostępniona zostanie możliwość rezerwacji pierwszych egzemplarzy modelu, który zrewolucjonizuje portofolio marki Volkswagen.
Kompaktowy ID. jest pierwszym członkiem nowej rodziny aut Volkswagena o tej samej nazwie. Oprócz niego należą do niejlifestylowy Bulli o nazwie ID. BUZZ, SUV ID. CROZZ oraz limuzyna ID. VIZZION. Ich wspólną cechą jest to, że wszystkie zostały skonstruowane w oparciu o modułową platformę MEB opracowaną specjalnie na potrzeby pojazdów z wyłącznie elektrycznym napędem. Do 2025 roku Volkswagen wprowadzi do sprzedaży ponad 20 nowych modeli elektrycznych.
Modele ID. mają zupełnie nową konstrukcję – Volkswagen zastosuje w nich płytę podwoziową MEB (modułową platformę do produkcji samochodów elektrycznych). Szczególną cechą nowych aut jest to, że silnik znajduje się w nich nie z przodu, lecz przy tylnej osi. Płaski akumulator umieszczono w podłodze – dzięki takiej konstrukcji pasażerowie siedzą nieco wyżej niż w samochodach z silnikiem spalinowym i mają do dyspozycji więcej miejsca. W wypadku kompaktowego ID. można powiedzieć, że z zewnątrz jest tak duży jak Golf, a w środku oferuje tyle miejsca co Passat.
Volkswagen wprowadzi do sprzedaży kompaktowego ID. jako model neutralny pod względem bilansu CO2. Jest to możliwe dzięki jego dużej efektywności energetycznej, a także dlatego, że podczas produkcji (łącznie z poddostawcami) wykorzystuje się „zielony prąd”.