Volkswagen rozpoczął sprzedaż nowego Polo
- Polo szóstej generacji ma znacznie przestronniejsze wnętrze i większy bagażnik niż poprzedni model
- bogate wyposażenie seryjne i szeroka oferta nowoczesnych systemów asystujących oraz podnoszących komfort
- nowoczesny system multimedialny oraz zestaw cyfrowych wskaźników drugiej generacji
- do wyboru aż sześć wersji wyposażenia i siedem silników
Poznań – Można już składać zamówienia na Volkswagena Polo szóstej generacji. Model ten skonstruowany został po raz pierwszy na modułowej platformie MQB. Polo wyróżnia się stylistyką podkreślającą jego dynamikę, większą ilością miejsca w kabinie, a także bogatym zestawem systemów asystujących oraz służących komfortowi, jakie dotąd były dostępne w autach wyższych klas. Ceny nowego Polo zaczynają się od 44.490 złotych za wersję Start z silnikiem o mocy 65 KM.
Nowy Volkswagen Polo to jeden z najnowocześniejszych samochodów segmentu B na świecie. W porównaniu ze swoim poprzednikiem nowy model stał się także większy – kierowca i pasażerowie znajdą w nim teraz więcej miejsca. Nadwozie jest dłuższe o pond 8 cm i szersze o prawie 7 cm. Znacznie wzrosła też pojemność bagażnika: z 280 do 351 litrów.
Polo nowej generacji oferowane jest w pięciu wersjach wyposażenia – Start, Trendline, Comfortline i Highline oraz jako model specjalny – Beats (wyposażony m.in. w 300-watowy system dźwiękowy). Ponadto dostępne jest sportowe Polo GTI (z silnikiem o mocy 147 kW/200 KM).
Wszystkie wersje Polo są seryjnie wyposażone w system „Front Assist” monitorujący przestrzeń przed autem z funkcjami hamowania awaryjnego „City” oraz rozpoznawania pieszych. Ponieważ w konstrukcji auta wykorzystano modułową platformę MQB, możliwe stało się wyposażenie go w wiele systemów asystujących dostępnych za dopłatą. Znajdują się wśród nich aktywny tempomat „ACC” (teraz działa do prędkości 210 km/h), asystent zmiany pasa ruchu „Blind Spot Detection” z systemem wspomagającym wyjazd tyłem z miejsca parkingowego oraz częściowo automatyczny system parkowania „Park Assist”.
Nowe Polo zostało wyposażone w system multimedialny najnowszej generacji z ekranami o przekątnej od 6,5 do 8,0 cala. Urządzenia te są pokryte szkłem, co nadaje im szlachetności i sprawia, że wyglądają jak smartfony – dzięki temu wnętrze zyskało „techniczny” charakter. Do nowego Polo Volkswagen oferuje również Active Info Display (cyfrowe wskaźniki) nowej generacji o wyjątkowej grafice charakteryzującej się intensywnymi kolorami oraz dużym kontrastem. Zakres funkcji oraz system obsługi cyfrowych wskaźników to zupełna nowość w segmencie miejskich samochodów.
W chwili rozpoczęcia sprzedaży do nowego Polo są dostępne cztery silniki benzynowe o pojemności 1,0 litra i mocy 48 kW/65 KM, 55 kW/75 KM, 70 kW/95 KM i 85 kW/115 KM. Dwie mocniejsze jednostki napędowe to turbodoładowane silniki TSI. Najmocniejszym silnikiem benzynowym jest dwulitrowy silnik o mocy 200 KM oferowany w Polo GTI. Gamę jednostek napędowych uzupełniają dwa diesle 1.6 TDI o mocy 80 i 95 KM. Modele z silnikami o mocy od 70 kW wzwyż są oferowane również z dwusprzęgłową, 7-biegową przekładnią (DSG).
Do wszystkich wersji wyposażenia, z wyjątkiem podstawowej Start, Volkswagen oferuje teraz Pakiet Komfort w bardzo atrakcyjnej cenie. Na przykład w wypadku modelu Trendline pakiet ten obejmuje czujniki parkowania z przodu i z tyłu, multifunkcyjną kierownicę i autoalarm.