Ta strona używa plików Cookie. Korzystając z tej strony zgadzasz się na umieszczenie tych plików na twoim urządzeniu
12.04.2016
Decydująca faza konstrukcji Polo R WRC na 2017 rok

Decydująca faza konstrukcji Polo R WRC na 2017 rok

  • Poznań, 12 kwietnia 2016 r. – Przedsmak nowej epoki rajdowej: Volkswagen uchyla rąbka tajemnicy na temat Polo R WRC nowej generacji. W 2017 roku Rajdowe Mistrzostwa Świata FIA (WRC) wkroczą w nową obiecującą przyszłość. Mocniejszy, szybszy, bardziej spektakularny – Polo R WRC będzie miał silnik o mocy 380 KM/280 kW, czyli o 62 KM/45 kW mocniejszy niż dotychczas (318 KM/235 kW). Mniejsza masa własna auta, szersze nadwozie, więcej detali poprawiających aerodynamikę – styliści Volkswagena prezentując model koncepcyjny dają wyobrażenie o tym, jak będzie wyglądało Polo R WRC startujące w rajdach w przyszłym sezonie. Od lata 2015 roku, gdy Międzynarodowa Federacja Samochodowa FIA ogłosiła nowe przepisy obowiązujące w najwyższej lidze rajdowej świata, Volkswagen pracuje nad Polo R WRC trzeciej generacji. W nadwoziu współczesnego samochodu przetestowano już z sukcesem najważniejsze nowe komponenty, teraz konstrukcja trzeciego World Rally Car marki Volkswagen wchodzi w decydującą fazę.

Rajdowe Mistrzostwa Świata FIA (WRC)

„Przepisy WRC na 2017 rok przewidują wiele spektakularnych nowości technicznych”, twierdzi dyrektor Volkswagen Motorsport Jost Capito. „Doświadczenia, jakie załogi zgromadziły w minionych latach zostaną wykorzystane przy tworzeniu przyszłych World Rally Cars. Samochody będą znacznie szybsze, a jednocześnie bezpieczniejsze. Bardzo drobiazgowo, jak zawsze, pracujemy nad Polo R WRC nowej generacji. Do rozpoczęcia sezonu 2017 musimy stworzyć jak najlepsze przesłanki do tego, by nowe Polo R WRC odnosiło takie sukcesy, jak jego poprzednicy”.

Jeszcze ciekawszy spektakl dla publiczności: World Rally Car nowej generacji

Nadwozie szersze o 50 mm, masa własna mniejsza o 25 kg i silnik osiągający 380 KM/280 kW – to podstawowe dane rajdowego Polo na sezon 2017. Wzrost mocy silnika o 62 KM/45 kW uzyskano dzięki zwiększeniu średnicy zwężki z dotychczasowych 33 do 36 mm. Do przeniesienia na koła momentu obrotowego będzie można wykorzystywać elektronicznie sterowany centralny mechanizm różnicowy. Z zewnątrz w nowym aucie w oczy rzucają się większy spoiler z tyłu i szersze zderzaki z przodu. Minimalna długość nadwozia wynosi teraz 3.900 mm, masa własna natomiast zmniejszyła się z 1.200 do 1.175 kg.

W licznych testach nowe elementy techniczne udowodniły swoją skuteczność, ale wygląd Polo R WRC jeszcze znacznie się zmieni do chwili rozpoczęcia sezonu podczas Rajdu Monte Carlo w styczniu 2017 roku. Prace konstrukcyjne nad Polo R WRC weszły w końcową fazę, a tymczasem Volkswagen po trzech zwycięstwach w trzech rajdach bieżącego sezonu prowadzi we wszystkich klasyfikacjach Mistrzostw Świata. Kolejny występ zespołu z Wolfsburga będzie miał miejsce podczas czwartej rajdowej rundy w tym roku – Rajdu Argentyny (21-24 kwietnia 2016 roku).

Dodano do koszyka. Twój koszyk: 0

Błąd dodawania do koszyka. Spróbuj ponownie.

Błąd. Element nie został usunięty. Spróbuj ponownie.