Topowy model w rodzinie elektrycznych Volkswagenów ID. uzyskał doskonałe oceny w prestiżowym teście automobilklubu ADAC: ID.7 był pierwszym pojazdem w historii, który uzyskał średnią notę 1,5, a tym samym ogólną ocenę „bardzo dobrą” w niezależnym teście przeprowadzonym przez inżynierów z największego europejskiego automobilklubu.
Poznań, 16 maja 2024 r. 17, 18 i 19 maja, będą prawdziwym świętem dla wszystkich polskich fanów grawitacyjnego kolarstwa. Właśnie w tych dniach, po raz pierwszy w Polsce, odbędą się zawody pucharowego cyklu WHOOP UCI World Series, w których swój udział zapowiedziały największe światowe gwiazdy rowerowego Downhillu, Enduro i E-enduro. Kulminacją grawitacyjnego weekendu będzie transmitowany „live” wyścig finałowy w Downhillu, który odbędzie się w niedzielę w Szczyrku, na specjalnej wyczynowej trasie rowerowej znajdującej się na terenie ośrodka Szczyrk Mountain Resort. Wyłącznym partnerem logistycznym Szczyrk Mountain Resort jest marka Volkswagen Samochody Dostawcze.
„Odpowiedzialne pozyskiwanie surowców jest częścią naszej holistycznej strategii zrównoważonego rozwoju. Od 2021 r. publicznie i dobrowolnie informujemy w naszych raportach o środkach stosowanych w całej Grupie w celu ograniczenia zagrożeń dla praw człowieka i środowiska w łańcuchach dostaw surowców. Skupiamy się na tych miejscach, gdzie wyzwania są największe – najczęściej u dostawców w łańcuchach dostaw wyższego szczebla. Identyfikujemy, oceniamy i eliminujemy ryzyko za pomocą naszego Systemu Odpowiedzialnego Zarządzania Surowcami, obejmującego obecnie 18 priorytetowych surowców i ich łańcuchów dostaw. Każdego roku dokumentujemy nasze wyniki, informujemy zarówno o postępach, jak i wyzwaniach, w Raporcie Odpowiedzialnej Gospodarki Surowcami. To nasz wkład w większą przejrzystość i zrównoważone łańcuchy dostaw" - powiedział Dirk Grosse-Loheide, członek zarządu marki Volkswagen, odpowiedzialny za zamówienia i członek rozszerzonego komitetu wykonawczego.
100 000 000 komponentów wyprodukowano już w Odlewni Volkswagen Poznań, jednej z najnowocześniejszych w całym koncernie. Obecnie w zakładach na poznańskiej Wildzie powstają podzespoły do samochodów elektrycznych różnych marek grupy VW, między innymi wszystkich modeli z rodziny ID. (ID.3, ID.4, ID.5, ID.7 i ID. Buzz). „Odlewnia jest doskonałym przykładem na to, że transformacja w kierunku elektromobilności, cyfryzacja, czy wprowadzanie kolejnych innowacyjnych rozwiązań może się odbywać w sposób zrównoważony, z poszanowaniem dla środowiska oraz otoczenia" – podkreśla Robert Wielgoss, dyrektor Odlewni Volkswagen Poznań.
Poznań, 10.05.2024. Sto milionów komponentów wyprodukowano już w Odlewni Volkswagen Poznań, jednej z najnowocześniejszych w całym koncernie. Obecnie w zakładach na poznańskiej Wildzie powstają podzespoły do samochodów elektrycznych różnych marek grupy VW, między innymi wszystkich modeli z rodziny ID (ID.3, ID.4, ID.5, ID.7 i ID. Buzz) – Odlewnia jest doskonałym przykładem na to, że transformacja w kierunku elektromobilności, cyfryzacja, czy wprowadzanie kolejnych innowacyjnych rozwiązań może się odbywać w sposób zrównoważony, z poszanowaniem dla środowiska oraz otoczenia – podkreśla Robert Wielgoss, dyrektor Odlewni Volkswagen Poznań.
Poznań, 7 maja 2024 r. California to kultowy kamper. Wyprodukowano już ponad 280 000 egzemplarzy tego bestsellerowego modelu. Teraz Volkswagen Samochody Dostawcze prezentuje zupełnie nową jego generację: Nową Californię. Bazuje ona na dłuższej wersji nowoczesnego Multivana. Volkswagen Samochody Dostawcze przeprojektował każdy obszar tego kampera, czyniąc go bardziej przestronnym, inteligentnym, wyrafinowanym, wszechstronnym i zrównoważonym. Pomimo tego, Nowa California nadal podąża śladami swoich kultowych poprzedników, kontynuując w ten sposób jedną z wielkich historii motoryzacyjnych sukcesów. Volkswagen Samochody Dostawcze zachował naturalnie kluczowe elementy Californii, takie jak unoszony dach oraz wnętrze, które przy okazji zostało starannie, w najdrobniejszych szczegółach zaplanowane. Oczywiście Nowa California jest cały czas idealnym pojazdem do codziennego użytku, który dosłownie w chwilę może zostać samochodem, dzięki któremu odbędziemy naszą podróż życia. To wszystko dzięki najnowszemu układowi napędowemu, systemom wspomagania, systemowi infotainment oraz dzięki nowej architekturze kampera. Po raz pierwszy w historii wszystkie Californie będą teraz standardowo wyposażone w dwoje przesuwanych drzwi po obu stronach pojazdu, co daje jeszcze większą wszechstronność i więcej możliwości użytkowania. Kolejną nowością w Nowej Californii jest hybrydowy napęd na wszystkie koła typu plug-in. Oznacza to, że nasz kamper odcinkowo poruszać się może jako pojazd w pełni elektryczny.
Poznań, 7 maja 2024 r. Multivan imponuje elastyczną koncepcją aranżacji wnętrza: jego fotele w przestrzeni pasażerskiej są regulowane, składane i łatwo demontowalne. Teraz Multivan staje się jeszcze bardziej wszechstronny, ponieważ zamówić można do niego pakiet Dobranoc składający się z rozkładanego łóżka i zestawu zaciemniającego. Dzięki temu, Multivan jest zawsze gotowy na kolejny festiwal, weekendową wycieczkę lub na zajęcia rekreacyjne i spontaniczne przygody. Staje się kamperem, który jest dostępny zawsze gdy jest potrzebny.
Poznań, 2 maja 2024 r. Volkswagen Transporter T3, który swoją premierę miał 45 lat temu - wiosną 1979 roku, już od samego początku pomyślany był jako nie tylko samochód dostawczy, ale również jako auto bardziej uniwersalne, mogące przewozić również pasażerów. Założenia te zaczęto wdrażać w życie praktycznie od samego początku jego produkcji. Dlatego zaledwie cztery tygodnie od rozpoczęcia produkcji wersji dostawczej, z taśm produkcyjnych zaczęła zjeżdżać wersja osobowa.
„Zgodnie z oczekiwaniami, nasze wyniki za pierwszy kwartał obrazują wolniejszy początek roku. Jesteśmy jednak przekonani osiągnięcia naszych celów finansowych na 2024 rok. Mocny marzec i solidny bank zamówień w ostatnich miesiącach są zachęcające i powinny mieć pozytywny wpływ w drugim kwartale. Spodziewamy się dodatkowego impulsu w ciągu roku dzięki wprowadzeniu na rynek ponad 30 nowych modeli naszych marek. Jednocześnie efekty naszych programów będą stopniowo widoczne w miarę upływu roku. W tym kontekście szczególnie istotne będzie zdecydowane przeciwdziałanie wzrostowi kosztów stałych i zachowanie dyscypliny inwestycyjnej” – powiedział Arno Antlitz, dyrektor finansowy i operacyjny Grupy Volkswagen.
W 1997 roku Golf IV zastąpił swojego poprzednika. Auto wyróżniało się wyjątkowo wysoką jakością wykończenia wnętrza, Golf IV wyznaczał więc pod tym względem nowe standardy w segmencie C. Kolejny raz poprawiono poziom bezpieczeństwa, a potwierdzeniem był fakt, że samochód otrzymał maksymalną wówczas notę czterech gwiazdek w teście zderzeniowym Euro NCAP. Łącznie, od 1997 do 2003 roku wyprodukowano 4,9 miliona VW Golfów IV, wliczając w to wszystkie pochodne.