Gdy Norbert Cała wpadł na pomysł wyprawy ID.4 do Barcelony, zorganizował na Instagramie ankietę. Połowa jej uczestników uważała, że wyjazd samochodem elektrycznym w tak długa trasę to szalony pomysł. Druga – że głupi. Co więc zrobił Norbert? Oczywiście pojechał. Ze względu na spory dystans do pokonania wybór padł na auto z dużym akumulatorem – Volkswagena ID.4 w wersji GTX.
W 41. odcinku podcastu „Elektrycznie tematyczni” Paweł Pilarczyk rozmawia z bryg. mgr. inż. Karolem Kierzkowskim, rzecznikiem prasowym Komendanta Głównego Państwowej Straży Pożarnej. Tematem odcinka są pożary pojazdów elektrycznych i wszystko, co się z nimi wiąże. Skąd biorą się opinie, że do takich pożarów dochodzi często i spontanicznie? Rozmowa obu panów powinna rozwiać wszelkie wątpliwości.
Poznań, 7 kwietnia 2022 r. W prestiżowym konkursie Top Gear Electric Awards 2022, nowy Volkswagen ID. Buzz nagrodzony został tytułem „Electric Car of the Year – elektryczny samochód roku”. Członkowie jury docenili ID. Buzz, który wejdzie do sprzedaży jeszcze w tym roku, za jego ikoniczny styl inspirowany kultowym Volkswagenem T1. Za niezmiernie imponujące uznano też wysoką jakość i responsywność podczas jazdy.
Poznań, 6 kwietnia 2022 r. Mając na uwadze obecną sytuację w Europie, Volkswagen Samochody Dostawcze przekłada zlot VW Bus Festival na lato przyszłego roku (nowy termin: 23 do 25 czerwca 2023). Pierwotnie zakładano, że wielki zlot z udziałem kilku tysięcy kamperów marki Volkswagen z całego świata, odbędzie się na terenie Targów Hanowerskich od 15 do 17 lipca tego roku.
Niemal połowa Polaków chciałaby, żeby ich auta służbowe były elektryczne. Być może chętnych byłoby jeszcze więcej, gdyby przykłady elektryfikacji flot były bardziej nagłaśniane. Główne korzyści wynikające z zamiany aut spalinowych na elektryczne są według ankietowanych związane z ochroną środowiska i zdrowiem. Według ankietowanych w pierwszej kolejności „na prąd” powinna przestawić się komunikacja publiczna.
Wolfsburg – Thomas Schäfer 1 kwietnia został dyrektorem ds. operacyjnych marki Volkswagen, a docelowo – od 1 lipca – zastąpi Ralfa Brandstättera na stanowisku dyrektora generalnego marki. Dołączy wówczas także do zarządu Grupy Volkswagen, gdzie będzie odpowiedzialny za marki wolumenowe. Brandstätter będzie pełnił swoje obowiązki do 30 czerwca, a od 1 sierpnia przejmie odpowiedzialność za zarządzanie działaniami Grupy Volkswagen na rynku chińskim. W okresie kwiecień-lipiec obaj menedżerowie będą przekazywać sobie obowiązki, by zmiana nie wpłynęła na działalność marki.
Pojawienie się na rynku Volkswagena ID. Buzz oznacza, że w 2022 roku marzenie o w pełni elektrycznym Bullim się spełniło. Równo 50 lat po prezentacji prototypu pierwszego dostawczego Volkswagena z takim napędem.
Grupa Volkswagen natychmiast po rozpoczęciu wojny zaoferowała pomoc. Priorytetem było zapewnienie bezpieczeństwa naszym pracownikom i ich rodzinom. Bardzo szybko zapadła też decyzja zarządu koncernu Volkswagen o pomocy finansowej. Grupa przekazała milion euro agencji partnerskiej Organizacji Narodów Zjednoczonych ds. Uchodźców (UNHCR ). Następnie marki Porsche, Audi i SKODA przeznaczyły na doraźną pomoc prawie dwa i pół miliona euro. To oczywiście nie koniec, a początek wielu inicjatyw. W Polsce, spółki wchodzące w skład Grupy Volkswagen łączą siły przy realizacji szlaku transportu humanitarnego przez Polskę, do pomocy wyruszyła flota grupy Volkswagen: pojazdy ciężarowe, auta dostawcze i osobowe. Do pomocy zgłosiły się także setki naszych wolontariuszy - pracowników grupy VW w Polsce, którzy pomogą w organizacji zbiórek, obsłudze magazynów i transporcie darów.
Poznań, 01 kwietnia 2022: Grupa Volkswagen natychmiast po rozpoczęciu wojny zaoferowała pomoc. Priorytetem było zapewnienie bezpieczeństwa naszym pracownikom i ich rodzinom. Bardzo szybko zapadła też decyzja zarządu koncernu Volkswagen o pomocy finansowej. Grupa przekazała milion euro agencji partnerskiej Organizacji Narodów Zjednoczonych ds. Uchodźców (UNHCR). Następnie marki Porsche, Audi i SKODA przeznaczyły na doraźną pomoc prawie dwa i pół miliona euro. To oczywiście nie koniec, a początek wielu inicjatyw.
Czy auto z napędem elektrycznym nadaje się tylko na złom, jeśli akumulator się zużyje? Nie, zwykle da się go naprawić. Volkswagen uruchomił dwa centra, które się tym zajmują – w Erfurcie i Wolfsburgu, a wkrótce dołączy do nich także trzecie – zlokalizowane w Nürtingen.