Poznań, 10 stycznia 2020 r. W całym roku 2019 w Polsce zarejestrowano 13 055 nowych, dostawczych Volkswagenów – niemal o 17% więcej niż w roku 2018 (I – XII 2018: 11 192 szt.). W ten sposób marka Volkswagen Samochody Dostawcze została liderem sprzedaży lekkich samochodów dostawczych w naszym kraju w roku 2019.
W ramach wspólnego projektu pod nazwą „Obszar Testowy Dolna Saksonia” na 7-kilometrowym odcinku autostrady pomiędzy węzłami Wolfsburg-Köngislutter a Cremlingen rozpoczęto badania ruchu samochodowego. Na fragmencie trasy wykorzystywanym przez Niemiecką Agencję Kosmiczną kamery zbierają anonimowe dane dotyczące różnych sytuacji drogowych. Na odcinku badawczym finansowanym przez kraj związkowy Dolna Saksonia i Niemiecką Agencję Kosmiczną Volkswagen spodziewa się zebrać nowe informacje potrzebne do prac nad pojazdami poruszającymi się autonomicznie.
Poznań, 9. stycznia 2020 – W 2019 roku zarejestrowano w Polsce 157.719 samochodów osobowych i dostawczych pochodzących z Volkswagen Group Polska. Na pierwszym miejscu w zestawieniu z liczbą 68.646 (-1%) samochodów, po raz 11. z rzędu, znalazła się marka Škoda. Volkswagen uplasował się na trzeciej pozycji z liczbą 53.844 (-4%). Marki Audi i SEAT znalazły, odpowiednio, 13.777 (-6%) oraz 12.435 (-1%) klientów. Znaczny wzrost rejestracji zanotowała marka Porsche dostarczając 1821 (+9%) samochodów. Wzrost rejestracji dotyczy także samochodów dostawczych (10,3%). Najczęściej rejestrowanym nowym samochodem w Polsce w minionym roku ponownie była Škoda Octavia.
W połowie grudnia w Autostadt przekazano klientce 250-tysięczny samochód marki Volkswagen wyposażony w napęd elektryczny – właśnie tyle zelektryfikowanych aut marki powstało od 2013 roku, gdy do sprzedaży wprowadzono model e-Up!. Ofertę zelektryfikowanych samochodów Volkswagena w kolejnych latach konsekwentnie rozbudowywano: w 2014 r. pojawiły się e-Golf oraz Golf GTE, a w 2015 r. Passat GTE i Passat Variant GTE. Z kolei od 2018 roku w Chinach są dostępne Passat i Tiguan jako hybrydy plug-in, a w tym roku ofertę poszerzyły wyposażone w akumulatory elektryczne wersje modeli Bora i Lavida. Bestsellerem wśród elektrycznych aut Volkswagena jest e-Golf, który został dotąd wyprodukowany w liczbie 104.000 egzemplarzy, za nim plasują się Golf GTE (51.000), Passat Variant GTE (42.000) oraz e-Up! (21.000). W sumie, połowa klientów wybrała modele wyposażone w akumulator, a połowa modele hybrydowe typu plug-in.
Volkswagen pozwala zajrzeć w przyszłość, w której nie trzeba już będzie poszukiwać miejsca do zasilenia elektrycznego auta w energię. Zadanie to przejmie mobilny robot opracowany przez Volkswagen Group Components, który poruszając się autonomicznie podjedzie do zaparkowanego samochodu.
Ofensywa Volkswagena w dziedzinie samochodów elektrycznych nabiera rozpędu zgodnie z planem: w wrześniu 2019 roku odbyła się światowa premiera nowego, w pełni elektrycznego modelu ID.3, a w listopadzie w zakładzie w Zwickau rozpoczęła się jego produkcja. 2020 będzie rokiem, w którym auta z rodziny ID. będą wprowadzane do sprzedaży na kolejnych rynkach – Volkswageny ID.3 zaczną się pojawiać na europejskich drogach latem 2020 roku. W ciągu najbliższych lat Volkswagen zamierza stać się światowym liderem w zakresie elektromobilności – do 2024 roku koncern zainwestuje w jej rozwój 33 miliardy euro, z których 11 miliardów przypadnie na inwestycje marki Volkswagen. Strategiczny cel zakładający sprzedaż miliona elektrycznych samochodów ma – według nowych założeń – zostać osiągnięty pod koniec 2023 roku, czyli o dwa lata wcześniej niż dotąd zakładano. Marka Volkswagen planuje, że do 2025 roku wyprodukuje 1,5 miliona aut z napędem elektrycznym.
W nadchodzącym roku marka Volkswagen wprowadzi na światowe rynki 34 nowe modele. Dwanaście z nich to auta typu SUV, osiem to modele elektryczne lub hybrydowe. Dyrektor Operacyjny Volkswagena – Ralf Brandstätter – stwierdził: Stoimy u progu nowej epoki. Elektromobilność traktujemy niezwykle poważnie. Do 2024 roku marka Volkswagen zainwestuje w nowe technologie 19 miliardów euro, aż 11 miliardów euro z tej kwoty przeznaczymy na rozwój w zakresie elektromobilności. Już w 2020 roku Volkswagen rozpocznie największą w przemyśle samochodowym ofensywę w dziedzinie samochodów elektrycznych: w lecie zacznie się sprzedaż ID.3, a niedługo po nim modelu ID.Next, czyli naszego pierwszego SUV-a z napędem elektrycznym.
Poznań, 20 grudnia 2019 r. Czy samochód dostawczy może mieć sportowy charakter? Wiele wskazuje na to, że nie tylko może, ale i będzie. Pojawiły się właśnie wstępne szkice odkrywające jak może od 2020 wyglądać nowy model Caddy. Nie ma chyba śruby, która pozostałaby nietknięta w tym projekcie. Przyszłoroczny Caddy ma być wzorem w segmencie A samochodów dostawczych i rodzinnych minivanów.
Poznań, 20 grudnia 2019 r. Czy samochód dostawczy może mieć sportowy charakter? Wiele wskazuje na to, że nie tylko może, ale i będzie. Pojawiły się właśnie wstępne szkice odkrywające jak może od 2020 wyglądać nowy model Caddy. Nie ma chyba śruby, która pozostałaby nietknięta w tym projekcie. Przyszłoroczny Caddy ma być wzorem w segmencie A samochodów dostawczych i rodzinnych minivanów.
Nowy Golf uzyskał najwyższą ocenę podczas testu bezpieczeństwa przeprowadzonego przez Euro NCAP (European New Car Assessment Programme). Eksperci przyznali kompaktowemu Volkswagenowi wysokie noty we wszystkich kategoriach – ochrony dorosłych pasażerów, ochrony dzieci, ochrony innych uczestników ruchu oraz w dziedzinie systemów asystujących.