Poznań – Golf, najpopularniejszy samochód w Europie, skończył 45 lat. 29 marca 1974 roku w fabryce Volkswagena w Wolfsburgu oficjalnie rozpoczęto produkcję przyszłego bestsellera. Tamtego dnia nikt w Volkswagenie nie przypuszczał, że następca legendarnego Garbusa znajdzie na świecie ponad 35 milionów nabywców, a na tym nie koniec. Od rozpoczęcia produkcji 45 lat temu czysto matematycznie co 41 sekund gdzieś na świecie składano zamówienie na nowego Golfa – daje to średnio około 780.000 aut rocznie.
Poznań, 29 marca 2019 r. – „Nie bez powodu tegoroczne Poznań Motor Show zaczynamy na stoisku marki Skoda. Marka ta w ubiegłym roku po raz 10. z rzędu została liderem sprzedaży nowych samochodów w Polsce” – powiedział dr Wolf-Stefan Specht, Prezes Zarządu Volkswagen Group Polska, podczas konferencji prasowej. Druga w zestawieniu jest marka Volkswagen. Wszystkie marki Grupy zanotowały wzrost rejestracji.
„Od prawie 70 lat marka Volkswagen Samochody Użytkowe dostarcza klientom pojazdy, który są zarówno największym wsparciem podczas ciężkiej pracy, jak i najlepszym kompanem realizowanych pasji. Nasze modele na przestrzeni lat tworzyły historię i stały się ikonami” – powiedział Piotr Łakomy, Dyrektor marki Volkswagen Samochody Użytkowe podczas konferencji prasowej. Gwiazdą tegorocznych targów Motor Show 2019 jest pokazany po raz pierwszy w Polsce model ID. BUZZ Cargo, który rozpoczyna nową erę w historii samochodów dostawczych. Na stoisku zaprezentowana została, także w strefie PRACA, gama modelowa samochodów elektrycznych, a w strefie PASJA gama samochodów z opcją spania.
„Od prawie 70 lat marka Volkswagen Samochody Użytkowe dostarcza klientom pojazdy, który są zarówno największym wsparciem podczas ciężkiej pracy, jak i najlepszym kompanem realizowanych pasji. Nasze modele na przestrzeni lat tworzyły historię i stały się ikonami” – powiedział Piotr Łakomy, Dyrektor marki Volkswagen Samochody Użytkowe podczas konferencji prasowej. Gwiazdą tegorocznych targów Motor Show 2019 jest pokazany po raz pierwszy w Polsce model ID. BUZZ Cargo, który rozpoczyna nową erę w historii samochodów dostawczych. Na stoisku zaprezentowana została, także w strefie PRACA, gama modelowa samochodów elektrycznych, a w strefie PASJA gama samochodów z opcją spania.
Poznań – „Volkswagen Passat, który jest jednym z filarów naszej marki i najlepiej sprzedającym się samochodem klasy średniej na świecie, niebawem doczeka się 30 milionów sprzedanych egzemplarzy. Nowy model, który dziś prezentujemy po raz pierwszy w Polsce, w salonach będzie dostępny w sierpniu. Passat po raz kolejny wyznacza standardy w swojej klasie – jest bardziej komfortowy, bardziej bezpieczny i na stałe połączony z internetem. Dzięki pakietowi IQ.Drive Passat potrafi poruszać się półautomatycznie na autostradzie z prędkością nawet 210 km/h” – powiedział Łukasz Zadworny, Dyrektor marki Volkswagen, w czasie konferencji podczas tegorocznego Poznań Motor Show.
Poznań, 21 marca 2019 r. – w pierwszych dwóch miesiącach tego roku Volkswagen Samochody Użytkowe dostarczył klientom na świecie 75.000 pojazdów, czyli o 8.900 więcej niż w tym samym okresie ubiegłego roku (+ 13,4%). Największą sprzedaż zanotowano w Europie Zachodniej, gdzie wzrost dostaw wyniósł 19,8%, a do klientów trafiło 50.600 samochodów. Po dwóch miesiącach 2019 roku Volkswagen Samochody Użytkowe może pochwalić się znakomitym wzrostem liczby rejestracji w Polsce, który wynosi 58,28% w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku. W styczniu i lutym tego roku zarejestrowano w Polsce 2.189 nowych samochodów marki Volkswagen Samochody Użytkowe, czyli o 806 sztuk więcej niż w dwóch pierwszych miesiącach 2018 roku.
Poznań, 21 marca 2019 r. – w pierwszych dwóch miesiącach tego roku Volkswagen Samochody Użytkowe dostarczył klientom na świecie 75.000 pojazdów, czyli o 8.900 więcej niż w tym samym okresie ubiegłego roku (+ 13,4%). Największą sprzedaż zanotowano w Europie Zachodniej, gdzie wzrost dostaw wyniósł 19,8%, a do klientów trafiło 50.600 samochodów. Po dwóch miesiącach 2019 roku Volkswagen Samochody Użytkowe może pochwalić się znakomitym wzrostem liczby rejestracji w Polsce, który wynosi 58,28% w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku. W styczniu i lutym tego roku zarejestrowano w Polsce 2.189 nowych samochodów marki Volkswagen Samochody Użytkowe, czyli o 806 sztuk więcej niż w dwóch pierwszych miesiącach 2018 roku.
Poznań – Podczas tegorocznego Poznań Motor Show (28-31 marca) Volkswagen po raz pierwszy zaprezentuje w Polsce dwa zupełnie różne modele – nowego Passata, najpopularniejsze na świecie auto klasy średniej oraz SUV-a z nowej rodziny elektrycznych modeli ID., który na rynku pojawi się już w 2020 roku.
Poznań – Volkswagen zakończył 2018 rok dobrym wynikiem i teraz zamierza przyspieszyć proces transformacji marki. W tym roku zostaną podjęte ważne kroki mające na trwałe zwiększyć konkurencyjność Volkswagena. Należą do nich rozpoczęcie ofensywy w dziedzinie aut elektrycznych, podjęcie działań zmierzających do zwiększenia efektywności produkcji, a także dodatkowe środki poprawiające wydajność i zapewniające wzrost marży. Jednocześnie marka wdroży program poprawy wyników finansowych, który od 2023 roku ma przynieść 5,9 miliarda euro. Chodzi m.in. o optymalizację kosztów materiałowych i zmniejszenie różnorodności wersji produkowanych aut. Program będzie przynosił efekty już w latach 2019-2022. Ponadto za sprawą większej cyfryzacji procesów administracyjnych wzrośnie wydajność.
Wolfsburg/Poznań, 12 marca 2019 r. – Koncern Volkswagen wspiera zasadniczą zmianę w dziedzinie mobilności indywidualnej i konsekwentnie angażuje się w produkcję pojazdów z napędem elektrycznym. W ciągu kolejnych 10 lat zamierza wprowadzić na rynek niemal 70 nowych modeli elektrycznych – zamiast dotąd planowanych 50. Spowoduje to w kolejnej dekadzie wzrost liczby pojazdów elektrycznych produkowanych w oparciu o platformy przeznaczone specjalnie do tego rodzaju aut – z 15 do 22 milionów sztuk. Rozwój mobilności elektrycznej to ważny krok na drodze do neutralności pod względem emisji dwutlenku węgla. Volkswagen wprowadza szeroki program odchodzenia od węgla, a jego celem jest całkowita neutralność pojazdów pod względem emisji CO2 do 2050 roku. Volkswagen realizuje w ten sposób cele określone podczas szczytu klimatycznego w Paryżu.