W dziewiętnastym odcinku podcastu „Elektrycznie Tematyczni” prowadzący wraz z gościem specjalnym, którym jest Tomasz Kamiński – kierownik działu planowania i konstrukcji w fabryce komponentów - odlewni VW Poznań – obalają jeden z największych mitów dotyczących samochodów elektrycznych, czyli tego, że nie odgrywają one dużej roli w ochronie klimatu. Tomasz Kamiński opowiada o tym, jakie kroki podejmuje Volkswagen, aby produkowane przez niego samochody elektryczne były neutralne pod względem emisji CO2 w całym łańcuchu dostaw. W podcaście mowa jest również o tym, jakie nowoczesne rozwiązania zastosowane w produkcji czynią ją neutralną pod względem emisji dwutlenku węgla.
Poznań, 16 grudnia 2020 r. Zakład produkcji Volkswagena Craftera we Wrześni, wchodzący w skład spółki Volkswagen Poznań, został nagrodzony przez Państwową Inspekcję Pracy tytułem Pracodawca - Organizator Pracy Bezpiecznej. Volkswagen Poznań już dwukrotnie wcześniej – w latach 2006 i 2013 - zdobywał to wyróżnienie zarówno na stopniu wojewódzkim, jak i ogólnopolskim. Wyróżnienie Pracodawcy Organizatora Pracy Bezpiecznej przyznawane jest firmom przykładającym szczególną uwagę do zagadnień BHP, spełniającym ściśle określone przez PIP kryteria.
66% ankietowanych Polaków chętnie korzystałoby z przywilejów, jakie daje posiadanie samochodu elektrycznego – wynika z badania przeprowadzonego przez InsightOut Lab we współpracy z marką Volkswagen. Niespełna co trzecia osoba (31%) byłaby nawet gotowa za nie płacić.
Poznań, 15 grudnia 2020 r. – Podczas wczorajszego posiedzenia Rada Nadzorcza koncernu Volkswagen zajmowała się Strategią Together 2025+ i związanymi z nią zmianami personalnymi. Rada postanowiła jednogłośnie o pełnym wsparciu dla strategii, zwłaszcza w zorientowaniu koncernu na elektromobilność i cyfryzację. Wynikają z tego następujące zmiany osobowe, które uchwaliła Rada Nadzorcza:
Poznań, 14 grudnia 2020 r. Okres przedświąteczny to czas prowadzonych przez wiele firm i organizacji aktywnych działań mających na celu pomaganie najuboższym i najbardziej potrzebującym. Jedną z największych, opierających się na dziele wolontariuszy organizacji zajmujących się taką działalnością w naszym kraju, jest Szlachetna Paczka. W tym roku, w najgorętszym, przedświątecznym okresie, prezenty do najbardziej potrzebujących rodzin dostarczały dwa dostawcze Volkswageny: Caddy 5 i e-Crafter. W ten sposób marka Volkswagen Samochody Dostawcze włączyła się w wielką akcję czynienia dobra.
W ramach kampanii „Race to Zero” prowadzonej przez Organizację Narodów Zjednoczonych, grający w Bundeslidze VfL Wolfsburg występujący na co dzień na stadionie Volkswagen Arena, zamierza stać się do 2025 roku pierwszym zawodowym klubem piłkarskim na świecie działającym w sposób neutralny pod względem emisji dwutlenku węgla.
W każdym samochodzie elektrycznym rekuperacja, czyli odzyskiwanie energii podczas hamowania, mocno przyczynia się do zwiększenia zasięgu* auta. W wypadku nowego Volkswagena ID.4 odbywa się ona w sposób zapewniający maksymalną efektywność.
Poznań, 10 grudnia 2020 r. - Volkswagen Poznań nie pozostaje obojętny w walce z koronawirusem Covid-19 w Polsce. Już wiosną specjalny zespół pracowników skonstruował i zbudował dystrybutory do środków dezynfekcyjnych, którym dziś dzieli się z innymi. W ostatnich dniach spółka przygotowała kolejny transport materiałów sanitarnych, który został przekazany Wielospecjalistycznemu Szpitalowi Miejskiemu im. Józefa Strusia w Poznaniu, na terenie którego znajduje się specjalny oddział zakaźny przeznaczony dla chorych leczonych z Covid-19. W transporcie tym znajdują się również stworzone w Volkswagen Poznań dystrybutory, do których budowy wykorzystano części samochodowe.
Benzynowy silnik TSI evo o pojemności 1,0 i 1,5 litra jest stosowany niemal we wszystkich modelach Volkswagena – od Up! GTI po Passata i od T-Crossa po Tiguana. Zarówno w wersji trzy-, jak i czterocylindrowej jest wyposażony w najnowocześniejsze rozwiązania techniczne, dzięki którym okazuje się równie dynamiczny, co oszczędny.
Poznań, 8 grudnia 2020 r. – Volkswagen w Chinach wszedł w nową erę elektromobilności. W ubiegłym miesiącu zaprezentował pierwsze dwa auta opracowane specjalnie na potrzeby chińskiego rynku, należące do nowej rodziny ID., skonstruowane na platformie MEB – są to ID.4 CROZZ* produkcji FAW-Volkswagen oraz ID.4 X* z SAIC VOLKSWAGEN. Modele te na rynku zadebiutują na początku 2021 roku, ich produkcja rozpoczęła się właśnie w zakładach Foshan i Anting. Zdolność produkcyjna obydwu fabryk wynosi łącznie 600.000 samochodów rocznie. Dzięki nim Grupa Volkswagen będzie mogła zwiększyć do 2025 roku udział aut elektrycznych w portfolio produktów do 35 procent. Do 2023 roku Volkswagen zaoferuje w Chinach osiem nowych modeli z rodziny ID. Chiny są obecnie największym światowym rynkiem aut z napędem elektrycznym i odgrywają główną rolę w globalnej strategii koncernu Volkswagen dotyczącej tego rodzaju samochodów.