Wolfsburg/Monachium/Poznań, 4 września 2023 r. – Grupa Volkswagen poczyniła zdecydowane postępy w rozwoju swoich czterech wiodących w branży obszarów działania i zamierza poszerzać działalność w zakresie zrównoważonej mobilności. Wykorzystuje również bardzo atrakcyjne dodatkowe pule zysków w ramach transformacji z typowego producenta samochodów w zintegrowanego dostawcę mobilności. „Robimy duże postępy. I to szybciej niż planowaliśmy. Osiągnęliśmy liczne kamienie milowe, wyznaczyliśmy ważne kierunki strategiczne i osiągnęliśmy sukces. Systematycznie kontynuujemy transformację zgodnie z naszym dziesięciopunktowym planem i konsekwentnie rozwijamy kolejne atrakcyjne pule zysków w obszarze zrównoważonej mobilności” – powiedział podczas konferencji prasowej Grupy na targach IAA Mobility w Monachium prezes Grupy Volkswagen Oliver Blume.
Marka Volkswagen nadaje swojej elektrycznej ofensywie dodatkowy impuls: do 2027 r. największy europejski producent samochodów wprowadzi na rynek jedenaście nowych, w pełni elektrycznych modeli i tym samym zaoferuje najszerszą gamę pojazdów elektrycznych spośród wszystkich producentów. Będą to auta od kompaktowego samochodu w cenie poniżej 25 000 euro po rodzinną limuzynę. W przyszłości pojawią się również sportowe wersje GTI wybranych modeli elektrycznej rodziny ID. Prototyp ID. GTI Concept, zaprezentowany po raz pierwszy na targach IAA Mobility w Monachium, pokazuje w jaki sposób Volkswagen przeniesie kultowe oznaczenie GTI w elektryczną przyszłość. Na międzynarodowych targach motoryzacyjnych nowa orientacja marki będzie po raz pierwszy widoczna we wszystkich obszarach. Obok pojazdów elektrycznych, takich jak ID. GTI Concept, ID.4, ID.5 i nowy ID.7, Volkswagen będzie również nadal oferował wydajne pojazdy z silnikami spalinowymi, takie jak nowe generacje Passata i Tiguana. W Open Space na Odeonsplatz w Monachium Volkswagen pokaże się również jako marka przystępna, która chce angażować się w dyskusje z odwiedzającymi.
Monachium/Poznań, 4 września 2023 – „Sukces dzięki designowi” – to motto towarzyszyło tegorocznej edycji Volkswagen Group Night. CEO Oliver Blume przedstawił kluczowe ustalenia dotyczące reorganizacji Grupy Volkswagen i wyznaczył ramy przyszłej strategii designu. Firma znacząco zwiększy znaczenie designu – od identyfikacji wizualnej po produkty i ofertę cyfrową. W przyszłości działy designu będą również miały bliższe relacje z dyrektorami generalnymi poszczególnych marek.
Volkswagen świętuje światową premierę nowej generacji Passata Varianta i prezentuje pierwsze zdjęcia i informacje dotyczące tego samochodu. Nacisk położono na dopracowanie nadwozia pod względem aerodynamicznym, wydajne silniki, wysoką jakość wykończenia, a całości dopełnia szereg nowych technologii. Już za kilka dni samochód zostanie po raz pierwszy zaprezentowany publiczności na targach IAA Mobility w Monachium (5-9 września). Nowy Passat z nadwoziem kombi zostanie wprowadzony na rynek w pierwszym kwartale 2024 r. Do tej pory sprzedano ponad 34 miliony egzemplarzy Passata – to jeden z najlepiej sprzedających się modeli Volkswagena po Golfie, a przed Garbusem.
Poznań, 25 sierpnia 2023 r. – Grupa Volkswagen reorganizuje system zaopatrzenia w części elektroniczne i półprzewodniki, aby zabezpieczyć ich dostawy w perspektywie długoterminowej, a tym samym zapewnić sobie wiodącą pozycję pod względem technologii i konkurencyjności. W tym celu Grupa opracowała nową strategię zaopatrzenia w części z komponentami elektronicznymi.
Poznań, 25 sierpnia 2023 r. Caravan Salon, który nazywa siebie "wiodącymi na świecie targami mobilnego wypoczynku", otwiera dziś swoje podwoje. Marka Volkswagen Samochody Dostawcze wystawia się w hali 16. Oprócz nowej, bazującej na Multivanie Californii Concept, zaprezentowane tam zostaną również inne ciekawe innowacje. W Düsseldorfie pokazany zostanie m.in. nowy Amarok PanAmericana. Ten specjalny pickup został zmodyfikowany przez producenta dodatkowego wyposażenia firmę Genesis Import. W ten sposób powstał idealny overlander / kamper, wyposażony m.in. w namiot dachowy, markizę 270 stopni i hardtop Alu-Cab.
Poznań, 24 sierpnia 2023 r. California, model marki Volkswagen Samochody Dostawcze, to deklaracja motoryzacyjnego stylu życia: pełnowartościowy VW bus, odpowiedni na każdy dzień roku, którego w kilka minut można przekształcić w wyposażony, gotowy na przygodę samochód kempingowy. To właśnie ta wszechstronność sprawiła, że California jest najbardziej udanym na świecie kamperem w swojej klasie. Teraz – gdy na liczniku ma już 260 000 sprzedanych egzemplarzy tej linii produktowej - Volkswagen Samochody Dostawcze na targach Caravan Salon w Düsseldorfie przedstawia światową premierę nowej Californii CONCEPT. Wystawowy samochód to okno przez które można spojrzeć w przyszłość tego kultowego pojazdu. California CONCEPT oferuje najnowocześniejsze układy napędowe, najnowsze systemy wsparcia kierowcy i systemy infotainment, a także nową generację wyposażenia kempingowego. California CONCEPT bazuje na przedłużonej, wprowadzonej na rynek w 2021 roku wersji Multivana, dzięki czemu jest większa niż jej poprzednik - California 6.1. Pojazd zostanie zaprezentowany na stoisku marki Volkswagen Samochody Dostawcze w hali 16 (D52-01).
Volkswagen zaprezentował cennik swojego najnowszego, flagowego modelu z rodziny ID. Ceny ID.7 zaczynają się od 284 290 zł, tyle trzeba zapłacić za bazową odmianę Pro, z akumulatorem o pojemności 77 kWh. Nieco później dołączą do nich Pro S z akumulatorem 86 kWh (także z napędem na tylną oś) oraz GTX, która będzie dysponować napędem na cztery koła. W standardowym wyposażeniu Volkswagena ID.7 znajdą się m.in. reflektory LED, automatyczna, dwustrefowa klimatyzacja, wyświetlacz head-up z rozszerzoną rzeczywistością, 19-calowe felgi, kamera cofania, systemy Side Assist, Light Assist i Rear Traffic Alert, podgrzewane przednie fotele i cztery gniazda USB-C.
Poznań, 21 sierpnia 2023 r. Zakup elektrycznego samochodu dostawczego i promowanie w ten sposób elektromobilności mogą liczyć w naszym kraju na finansowe wsparcie, którego wysokość sięgnąć może nawet 70 000 złotych. Przekonają się o tym np. przedsiębiorcy, którzy złożą wniosek o dofinansowanie z programu „Mój Elektryk” na zakup lub leasing dostawczego, w pełni elektrycznego Volkswagena ID. Buzz Cargo. Ważnym atutem przy składaniu wniosku o dopłatę na ten model jest fakt, że pojazdy z kategorii N1 nie są przy tym ograniczone limitami cenowymi.
Choć jeszcze kilka lat temu samochody elektryczne, za sprawą swoich niewielkich akumulatorów i słabo rozwiniętej infrastruktury, nadawały się jedynie do jazdy po mieście, dziś obraz ten kształtuje się zupełnie inaczej. Bezemisyjne limuzyny i SUV-y zasięgiem zaczynają dorównywać swoim spalinowym odpowiednikom, a nieustannie rosnąca liczba punktów ładowania zachęca do pokonywania nimi nawet dalekich, wakacyjnych tras. Gość 54. odcinka podcastu Elektrycznie Tematyczni niedawno właśnie taką trasę pokonał i podzieli się garścią przemyśleń oraz wskazówek. Jak najlepiej jechać – rozładowując akumulator praktycznie do zera czy robiąc częste postoje na ładowanie? Czy infrastruktura w Europie jest lepsza niż w Polsce? Czy podróż elektrykiem po Europie kosztuje mniej niż samochodem spalinowym? Odpowiedzi na te i wiele innych pytań można znaleźć w najnowszym odcinku naszego podcastu „Elektrycznie Tematyczni”. Zapraszamy do słuchania, oglądania i subskrybowania!