Poznań, 7. maja 2021 r. – Pozytywny rozwój działalności koncernu Volkswagen, który zaznaczył się w drugim półroczu 2020 roku jest również kontynuowany w pierwszym kwartale bieżącego roku. Pozwoliło to uzyskać dobre wyniki finansowe – znacznie lepsze niż w tym samym okresie poprzedniego roku, na który wpłynęła pandemia. Niektóre dane okazały się nawet lepsze od tych sprzed kryzysu, czyli z pierwszego kwartału 2019 roku. Do osiągnięcia pozytywnych wyników przyczyniły się skuteczne działania przeciwdziałające wpływowi pandemii Covid-19 na działalność biznesową, środki pozwalające poradzić sobie z brakami półprzewodników, a także poprawa sytuacji na wielu rynkach. I tak, przychód ze sprzedaży zwiększył się o 13,3 procent do wysokiego poziomu 62,4 miliardów euro. Zysk operacyjny okazał się kilkakrotnie wyższy niż w poprzednim roku i wzrósł z 0,9 do 4,8 miliardów euro. Na wysoki wzrost zysku wpłynęły zwiększenie sprzedaży, optymalizacja oferty produktowej, pozytywne skutki działań w zakresie zabezpieczenia dostaw surowców oraz pierwsze efekty programu optymalizacji kosztów stałych. Negatywne skutki miały nakłady na restrukturyzację w wysokości 0,4 miliarda euro. Dział samochodów osiągnął dobry wynik w zakresie przepływu gotówki netto: 5,5 (-1,5) miliarda euro – potwierdzając solidność modelu biznesowego. Płynność finansowa netto w dziale samochodów wzrosła do bardzo wysokiego poziomu 29,6 miliarda euro. Koncern Volkswagen zwiększył prognozę dotyczącą rentowności operacyjnej sprzedaży w całym 2021 roku do 5,5-7,0 procent. Wcześniej prognozowano 5,0-6,5 procent.
Poznań, 6. maja 2021 r. – Na pierwszym wspólnym spotkaniu w tym roku, Zarząd Grupy Volkswagen i niezależna Rada ds. Zrównoważonego Rozwoju koncernu Volkswagen omówili plan i działania Grupy w zakresie dekarbonizacji. Rada ds. Zrównoważonego Rozwoju wezwała w szczególności do jeszcze bardziej intensywnej dyskusji na temat celu korporacyjnego, który stawia sobie koncern Volkswagen, jakim jest zapewnienie wszystkim mobilności neutralnej pod względem emisji CO2 oraz do jednoznacznego określenia daty zakończenia produkcji modeli z silnikami spalinowymi. Podczas dyskusji obie strony uzgodniły ściślejszy system raportowania danych ESG (Environmental Social Governance) i zleciły dodatkowe badanie dotyczące społecznie odpowiedzialnego przebranżowienia siły roboczej. Mocne zaangażowanie koncernu Volkswagen w unijny Zielony Ład obejmuje również zwiększenie zapotrzebowania na energię ze źródeł odnawialnych, szybsze wycofanie się z produkcji energii opartej na węglu, szybką rozbudowę infrastruktury ładowania oraz nowe zasady pomocy państwa, która miałaby wzmocnić transformację i dekarbonizację przemysłu oraz zakładów produkcyjnych. Od 2016 roku dziewięcioosobowa Rada ds. Zrównoważonego Rozwoju doradza Grupie Volkswagen w strategicznych kwestiach związanych ze zrównoważonym rozwojem i z odpowiedzialnością społeczną.
Hanower/Poznań, 6 maja 2021 r. Multivan to jedna z najważniejszych ikon współczesnej motoryzacji. Teraz nadszedł czas by napisać kolejny rozdział historii sukcesu tego modelu. To będzie zupełnie nowy Multivan, a Volkswagen Samochody Dostawcze już w czerwcu świętować będzie jego premierę. Pierwsze kompleksowe szkice pozwalają zobaczyć, jak będzie wyglądać nowy Multivan. Szef stylistów VWSD Albert Kirzinger podkreśla: “Nowy Multivan nosi geny stylistyki najlepiej na świecie rozpoznawanego MPV.”
Tiguan po liftingu debiutował jesienią ubiegłego roku, teraz rozpoczęło się odliczanie do premiery jego „brata” o przedłużonym nadwoziu. Nowy Tiguan Allspace będzie świętował swoją premierę 12 maja, a sprzedaż modelu rozpocznie się w najbliższych tygodniach. Oprócz odświeżonego wyglądu na zewnątrz, przedłużona wersja Tiguana będzie oferować również zaawansowane funkcje techniczne: nowe systemy obsługi i asystujące zapewniają jeszcze większy komfort. Od teraz, dzięki systemowi multimedialnemu MIB3, Tiguan Allspace będzie wyposażony w szeroką gamę usług i funkcji online.
W dwudziestym piątym odcinku podcastu „Elektrycznie Tematyczni” prowadzący rozmawiają o Volkswagenie ID.4 z Michałem Świtajem, koordynatorem ds. elektromobilności marki Volkswagen. „ID.4 jest nie tylko pierwszym elektrycznym SUV-em Volkswagena, ale również pierwszym elektrycznym samochodem marki produkowanym na kilku kontynentach. Należy do klasy kompaktowych SUV-ów, największego segmentu aut na świecie. Dzięki niemu oraz pozostałym modelom z rodziny ID. do 2030 roku Volkswagen chce zwiększyć udział modeli elektrycznych w sprzedaży do 70 procent” – mówi Michał Świtaj.
Poznań, 30 kwietnia 2021 r. Volkswagen Samochody Dostawcze, wczoraj wieczorem podczas uroczystej gali, otrzymał tytuł „Marka Godna Zaufania” w kategorii „Samochód dostawczy dla firmy”. Przyznanie tego prestiżowego tytułu jest wynikiem badania, już po raz szósty przeprowadzonego wśród przedsiębiorców, specjalistów i kadry zarządzającej. Wzięło w nim udział 1064 respondentów. Organizatorem badania jest miesięcznik „My Company Polska”, a jego realizacją i opracowaniem wyników zajęła się firma badawcza Kantar Polska.
Hanower/Poznań, 29 kwietnia 2021 r. Czasami nawet coś naprawdę dobrego trzeba wymyślić na nowo, by uczynić to jeszcze lepszym. Volkswagen Samochody Dostawcze tak właśnie robi, i w nowym Multivanie po prostu pozbywa się dźwigni zmiany biegów. Cel: ułatwienie prowadzenia i powiększenie przestrzeni. Pierwsza i druga generacja tego świetnie sprzedającego się modelu - T3 i T4 - były wyposażone w konwencjonalną dźwignię zmiany biegów z długim trzonkiem. W trzeciej i czwartej generacji Multivana - T5 i T6 - dźwignię zmiany biegów przeniesiono na deskę rozdzielczą i skrócono jej trzonek. W ten sposób zoptymalizowano sposób przejścia między przednimi fotelami do tyłu, co od lat było cechą charakterystyczną modelu Bulli. Ale przecież zawsze może być jeszcze lepiej - co już wkrótce pokaże nowy Multivan.
Podczas konferencji poświęconej strategii „Way to Zero”, Volkswagen przedstawił szczegóły planu dekarbonizacji firmy i jej produktów. Marka zamierza osiągnąć neutralność pod względem emisji dwutlenku węgla najpóźniej do 2050 roku. Nowym kamieniem milowym w okresie przejściowym jest docelowa 40-procentowa redukcja emisji CO2 na samochód w Europie do 2030 roku – znacznie przewyższająca cel Grupy, który wynosi 30% (punkt odniesienia: 2018 rok). W efekcie, przeciętny samochód Volkswagena emitowałby około 17 ton dwutlenku węgla mniej. Oprócz przyspieszenia przejścia na elektromobilność, produkcja (w tym również łańcuch dostaw) i eksploatacja aut elektrycznych ma być neutralna pod względem emisji dwutlenku węgla. Do tego dochodzi także sukcesywny recykling akumulatorów ze starych samochodów elektrycznych.
Podczas światowej premiery transmitowanej przez Internet z lotniska Berlin Tempelhof, Volkswagen zaprezentował swój pierwszy w pełni elektryczny model z napędem na cztery koła: ID.4 GTX. Kompaktowy elektryczny SUV Volkswagena w sportowym wydaniu pojawi się na europejskich rynkach latem 2021 roku.
Poznań, 28. kwietnia 2021 r. – Grupa Volkswagen w Chinach rozpoczęła niedawno budowę nowego zakładu w Anhui, w którym będą produkowane samochody elektryczne na modułowej platformie MEB. Jako trzecia fabryka aut elektrycznych w Chinach należąca do Grupy – dołączając do zakładów w Anting (SAIC VW) i w Foshan (FAW-VW) – fabryka Volkswagena w Anhui od pierwszego dnia funkcjonowania będzie zasilana energią pochodzącą ze źródeł odnawialnych. Budowa zakładu ma zostać ukończona w połowie 2022 roku, produkcja rozpocznie się w drugiej połowie 2023 roku. Fabryka jest kolejnym elementem rozwoju elektromobilności Volkswagena. Do 2025 roku koncern Volkswagen w Chinach planuje dostarczać do 1,5 miliona nowych aut elektrycznych rocznie.