„Volkswagen nie zwalnia tempa elektryfikacji mimo problemów z dostępnością półprzewodników” – powiedział Ralf Brandstätter, CEO marki Volkswagen. W minionym roku Volkswagen dostarczył najwięcej aut elektrycznych w historii – ponad 369 tys. (+73% w porównaniu z 2020). W tej liczbie zawarte są samochody hybrydowe (PHEV), których dostarczono 106 tys. (+33%). Dostawy aut w pełni elektrycznych (BEV) wzrosły w porównaniu z rokiem 2020 niemal dwukrotnie (263 tys. sztuk, +97%). „W bardzo krótkim czasie Volkswagen został liderem rynku samochodów elektrycznych w Europie. Zgodnie z naszą strategią ACCELERATE i dzięki ciągłemu poszerzaniu oferty modeli jeszcze bardziej przyspieszymy naszą ofensywę w dziedzinie elektromobilności. Jeszcze w tym roku na rynku pojawi się ID.BUZZ, który uzupełni i urozmaici rodzinę samochodów ID.” – dodał Brandstätter.
Wolfsburg, Poznań, 13 stycznia 2022 – W 2021 roku Grupa Volkswagen kontynuowała transformację w kierunku zrównoważonej, skoncentrowanej na oprogramowaniu Grupy zajmującej się mobilnością i prawie podwoiła liczbę dostarczonych pojazdów elektrycznych BEV w porównaniu z rokiem 2020 – do 452 900 sztuk. Stanowią one obecnie 5,1 procent dostaw do klientów, podczas gdy w roku poprzednim było to 2,5 procent. Grupa jest liderem europejskiego rynku pojazdów elektrycznych z dużą przewagą nad rywalami i zajmuje drugie miejsce na kluczowym rynku amerykańskim z udziałem około 7,5 procent. W Chinach dostarczono 92 700 pojazdów elektrycznych BEV, cztery razy więcej niż w roku 2020. Również sprzedaż hybryd plug-in na całym świecie znacznie wzrosła (do 309 500 sztuk, +61 procent). Łącznie Grupa dostarczyła klientom na całym świecie 8 882 000 pojazdów. Tak jak przewidywano, globalny niedobór półprzewodników doprowadził do niewielkiego spadku – o 4,5 procent w stosunku do roku 2020, pomimo olbrzymiego popytu i pełnego portfela zamówień.
Poznań, 12 stycznia 2022 r. W trudnym rynkowo roku 2021, obszar After Sales marki Volkswagen Samochody Dostawcze znacząco podniósł swoje wyniki sprzedaży: aż o 27% w stosunku do roku 2020. Jest to wynikiem nie tylko korzystnych dla klienta programów promocyjnych, jak np. Service Pro i vouchery zniżkowe, ale również wyraźnie obserwowanej większej lojalności klientów, którzy nawet po zakończeniu gwarancji swojego dostawczego Volkswagena, coraz częściej decydują się na wybór autoryzowanego serwisu marki.
Noworoczne postanowienia i plany dotyczą nie tylko diety, siłowni czy zmiany pracy. Końcówka starego i początek nowego roku to również czas podejmowania poważniejszych decyzji zakupowych. Dlatego InsightOut Lab z marką Volkswagen zapytali Polaków o plany zakupu, leasingu lub wynajmu samochodu w 2022 r.
Hanower/Poznań, 11 stycznia 2022 r. Rok 2021 w Volkswagen Samochody Dostawcze – podobnie jak w wielu innych firmach i markach - zdominowany był przez temat pandemii koronawirusa i przez będące częściowo jej wynikiem wyzwania na globalnym rynku półprzewodników. W całym roku 2021 VWSD dostarczył klientom łącznie 359 500 pojazdów, co oznacza niewielki - o 3,2 procent - spadek rok do roku. „Biorąc pod uwagę dostarczone do klientów samochody, udało się nam utrzymać poziom bardzo bliski ubiegłorocznemu. Jednak zauważyliśmy też wysoki i ciągle rosnący popyt na nasze pojazdy” - wyjaśnia Lars Krause, członek zarządu marki Volkswagen Samochody Dostawcze ds. sprzedaży i marketingu. „W ubiegłym roku liczba otrzymanych zamówień wzrosła o prawie 20 procent w porównaniu z rokiem 2020. To mocny wynik i duże wyzwanie. Naszym głównym zadaniem na najbliższe miesiące jest zatem kontynuowanie w tym trudnym czasie prac nad realizacją wysokiej liczby zamówień."
Taigo – nowy model Volkswagena – w niedużym nadwoziu łączy charakter SUV-a, topową technologię rodem z samochodów klasy premium i stylowy design. Dach pięciomiejscowego Taigo delikatnie opada ku tyłowi, w stylu samochodów typu coupe, ale nie ogranicza przestrzeni nad głową pasażerów podróżujących na tylnej kanapie. Liczący blisko 4,26 m długości SUV coupe wyznacza nowy standard w swojej klasie i jest dostępny w trzech wersjach – Life, Style oraz R-Line. Do wyboru są trzy silniki benzynowe o mocy od 95 do 150 KM, przekładnia mechaniczna lub 7-biegowa dwusprzęgłowa DSG. Ceny zaczynają się od 87 190 zł. Nowy Taigo w ofercie leasingowej Volkswagen Financial Services dostępny jest już od 702 zł netto miesięcznie (leasing na okres 48 miesięcy przy wpłacie własnej wynoszącej 15%).
Marka Volkswagen w Polsce rok temu ogłosiła start projektu, skupionego na redukcji i kompensacji śladu węglowego samochodów testowych dostępnych w parku dziennikarskim. Po każdym zakończonym teście samochodu Volkswagena napędzanego silnikiem spalinowym, testujący auto dziennikarz będzie mógł wybrać miejsce w Polsce, w którym zostanie zasadzonych 70 drzew we współpracy z Polskim Związkiem Zrzeszeń Leśnych. W minionym roku projekt pozwolił na zasadzenie ponad ośmiu hektarów lasów w Czarnowie, Zawoi i Rybołach.
Poznań, 10 stycznia 2022 r. – w minionym roku zarejestrowano w Polsce 110 386 nowych, osobowych samochodów siedmiu marek należących do Grupy Volkswagen, o 8 procent mniej niż w 2020 roku. Udział w rynku wyniósł 24,7%, czyli blisko co czwarty rejestrowany w naszym kraju nowy samochód osobowy pochodził z salonów marek Volkswagen, Volkswagen Samochody Dostawcze, Skoda, SEAT, CUPRA, Audi i Porsche. Grupa dostarczyła także na rynek auta dostawcze o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 tony – takich aut zarejestrowano w minionym roku 5241, o 6 procent mniej niż w 2020 r. Powyższe liczby nie uwzględniają samochodów dostarczonych do służb mundurowych, m.in. do Policji, które nie są ujęte w bazie CEPIK oraz w zestawieniu rejestracji.
Szybszy, o większych możliwościach, bardziej stabilny: Volkswagen ulepszył system infotainment w obecnej generacji Golfa. Nowe urządzenia i oprogramowanie właśnie wchodzą do produkcji. Jedną z nowości będzie czterokrotnie szybsza reakcja na komendy głosowe, co zbliża system w Golfie do znanych z segmentu premium. Część zmian wprowadzono w odpowiedzi na sygnały od użytkowników.
Volkswagen chce do roku 2050 osiągnąć neutralny bilans emisji CO2. Ma w tym pomóc wprowadzanie nowych aut elektrycznych, a także plan dekarbonizacji pod hasłem „Way to Zero”. Volkswagen jest pierwszą marką, która na tak dużą skalę wspiera rozwój projektów związanych z energią odnawialną. Tylko do 2025 r. zainwestuje w farmy wiatrowe i elektrownie słoneczne ok. 40 mln euro. Volkswagen uzgodnił szczegóły swojego największego projektu w dziedzinie energii odnawialnej – we współpracy ze specjalistami z wpd Onshore Aldermyrberget AB wybuduje olbrzymią farmę wiatrową w Skellefteå, na północy Szwecji. Należąca do Volkswagena część farmy będzie generować ok. 100 GWh energii – to ilość wystarczająca do zasilenia 27 tys. gospodarstw domowych. To kolejny dowód na to, że VW bierze odpowiedzialność za środowisko jako lider rynku samochodów elektrycznych w Szwecji.