Jak wynika z najnowszego badania InsightOut Lab i marki Volkswagen, wiedza respondentów na temat hybryd to połączenie przypadkowych, często wykluczających się nawzajem tez.
Poznań, 15 lutego 2021 r. – Koncern Volkswagen rozbudowuje swoje kompetencje w dziedzinie rozwoju systemów zautomatyzowanej jazdy. Należąca do niego firma Car.Software Organisation wspólnie z Microsoftem stworzy funkcjonującą w oparciu o chmurę danych tzw. Automated Driving Platform (ADP). Car. Software Organisation, dzięki platformie ADP korzystającej z Azure Cloud, zamierza skuteczniej wprowadzać systemy asystujące i funkcje zautomatyzowanej jazdy w samochodach osobowych marek należących do koncernu Volkswagen na globalną skalę. W ramach strategicznego partnerstwa Volkswagen i Microsoft już od 2018 roku budują Volkswagen Automotive Cloud, która będzie skupiała wszystkie usługi cyfrowe i oferty Volkswagena z zakresu mobilności.
Z zewnątrz SUV, w środku wygodny pokój na kołach – Volkswagen ID.4 ma bardzo przestronne wnętrze. Wywiad z Tomaszem Bachorskim, Head of Interior Design Volkswagena, o tym co znaczy dobrze czuć się w samochodzie, o bezpieczeństwie jakie daje SUV i… o białych kierownicach.
W najnowszym, dwudziestym pierwszym odcinku podcastu „Elektrycznie Tematyczni” prowadzący – Katarzyna Frendl i Paweł Pilarczyk – rozmawiają z Pawłem Śmigielskim, entuzjastą i użytkownikiem samochodów elektrycznych. Rozmowa toczy się wokół codziennej eksploatacji auta zasilanego energią elektryczną w warunkach zimowych oraz letnich, czyli podczas bardzo niskich oraz bardzo wysokich temperatur.
Po ID.3, kompaktowy SUV ID.4 jest drugim modelem Volkswagena, w którego konstrukcji wykorzystano nową platformę podłogową MEB. Volkswagen przedstawił właśnie ofertę seryjnej wersji elektrycznego SUVa. ID.4 oferowany jest w kilku wariantach, odpowiadających na zróżnicowane preferencje klientów. Samochód w podstawowej wersji Pure dostępny jest już od 156 390 złotych – topowa odmiana Pro Performance Max, oferująca standardowo m.in. wyświetlacz head-up wykorzystujący technologię rozszerzonej rzeczywistości czy panoramiczne okno dachowe, dostępna jest za 253 190 złotych.
Poznań, 5 lutego 2021 r. – Volkswagen Group Components udostępniło w minionym miesiącu pierwsze zdjęcia prototypu mobilnego robota służącego do zasilania akumulatorów aut elektrycznych. To jeden z wizjonerskich projektów, jaki w najbliższych latach ma wzbogacić infrastrukturę ładowania. Jego zadaniem jest całkowicie automatyczne ładowanie elektrycznych pojazdów w miejscach o ograniczonej powierzchni, np. w garażach podziemnych. „Powszechnie dostępna sieć ładowania jest i pozostanie niezbędnym czynnikiem sukcesu elektrycznych samochodów. Nasz robot to tylko jedna z wielu propozycji, ale z pewnością jedna z bardziej wizjonerskich” – powiedział Thomas Schmall, Prezes Zarządu Volkswagen Group Components.
Poznań, 4 lutego 2021 r. Seryjna produkcja Volkswagena Caddy piątej generacji ruszyła w zakładach Volkswagen Poznań w październiku roku 2020. Specjalnie na potrzeby tego modelu, poznańska fabryka Volkswagena została rozbudowana i znacznie zmodernizowana. Moce produkcyjne zakładu cały czas wzrastają i w ślad za wersjami Caddy 5 – osobową, furgon i kempingową Caddy California - uruchomiono właśnie produkcję największej jego wersji Caddy Maxi ze zwiększonym rozstawem osi, większą przestrzenią ładunkową i większymi drzwiami bocznymi. Nowy Caddy Maxi zapewnia miejsce ładunkowe dla nawet dwóch europalet.
Poznań, 4 lutego 2021 r. Seryjna produkcja Volkswagena Caddy piątej generacji ruszyła w zakładach Volkswagen Poznań w październiku roku 2020. W ostatnich dniach, w ślad za wersjami Caddy 5 – osobową, cargo i kempingową Caddy California - uruchomiono produkcję największej jego wersji Caddy Maxi ze zwiększonym rozstawem osi, większą przestrzenią ładunkową i szerszymi drzwiami przesuwnymi. Nowy Caddy Cargo Maxi zapewnia miejsce ładunkowe dla nawet dwóch europalet, a osobową wersją podróżować może wygodnie nawet aż siedem osób.
Poznań, 1. lutego 2021 r. – Volkswagen Group Components uruchomiło w ubiegłym tygodniu w fabryce w Salzgitter pierwszą w koncernie pilotażową linię do recyklingu akumulatorów wysokiego napięcia stosowanych w samochodach elektrycznych. Jej wdrożenie to kolejny istotny element oznaczający przejęcie przez koncern Volkswagen odpowiedzialności za cały łańcuch produkcji akumulatorów do aut elektrycznych. Celem jest przemysłowy odzysk cennych surowców, jak lit, nikiel, mangan, kobalt w obiegu zamkniętym, a także aluminium miedzi i tworzyw sztuczny uzyskując stopień odzysku wynoszący ponad 90% w dłuższej perspektywie.
W Szklanej Manufakturze w Dreźnie rozpoczęto w piątek seryjną produkcję elektrycznego Volkswagena ID.3. Jest to drugie miejsce, w którym powstaje ten model i czwarte na świecie, w którym są produkowane modele Volkswagena skonstruowane na modułowej platformie MEB przeznaczonej dla samochodów elektrycznych. Jednocześnie w stolicy Saksonii Volkswagen otwiera nowy rozdział w historii – dotychczasowe „Center of Future Mobility” w ciągu najbliższych lat będzie się rozwijać i przekształcać w „Home of ID.”