Grupa Volkswagen mianowała nowych szefów kluczowych działów – jakości i designu
- Od 1 stycznia 2023 roku Michael Neumayer zajmie miejsce Franka Welscha na stanowisku szefa zarządzania Jakością Grupy – zachowując jednocześnie swoje stanowisko szefa ds. jakości w Audi
- Również z dniem 1 stycznia 2023 roku Michael Mauer zastąpi Klausa Zyciorę na stanowisku szefa designu Grupy – pozostając jednocześnie szefem designu Porsche
- Bliskie powiązanie z markami Audi i Porsche zapewni stałą orientację na potrzeby klientów; funkcje Grupowe pozwolą skupić się na koordynacji i synergii pomiędzy markami
- Repozycjonowanie oznacza, że w ramach Grupy marka Volkswagen będzie odpowiadać za produkcję i zaopatrzenie, Audi za sprzedaż i jakość, a Porsche za rozwój i design
- „Doskonała jakość i ikoniczny design zawsze były niezwykle istotne dla Grupy Volkswagen i jej marek” – powiedział prezes zarządu Oliver Blume. „Zarządzanie tymi kluczowymi działami poprzez marki pozwoli nam na zintensyfikowanie naszych działań, ukierunkowanych na klienta”
Poznań/Wolfsburg, 14 grudnia 2022 roku – Grupa Volkswagen zmienia strukturę działów jakości i designu. Celem jest bliższe połączenie z głównymi markami Volkswagen Samochody Osobowe, Audi i Porsche, aby skoncentrować się na potrzebach klientów. Zarząd Grupy oczekuje również, że nowa struktura ułatwi bardziej przejrzyste ustalanie priorytetów i szybsze działanie w obliczu gwałtownych zmian w branży i związanych z nimi wyzwań. Od 1 stycznia 2023 roku Michael Neumayer obejmie kierownictwo działu zarządzania jakością, zachowując jednocześnie stanowisko szefa jakości w Audi. Zastąpi on Franka Welscha, który po prawie 30 latach pracy w koncernie przechodzi na emeryturę. Również z dniem 1 stycznia 2023 roku, Michael Mauer zostanie szefem designu Grupy, zachowując jednocześnie swoje stanowisko w Porsche. Zastąpi on Klausa Zyciorę, który opuszcza firmę, aby realizować zadania poza Grupą. Po zakończeniu restrukturyzacji zarządu Grupy, która została zakończona we wrześniu, wszystkie kluczowe działy zostały przypisane do wiodących marek Grupy: produkcja i zaopatrzenie marce Volkswagen Samochody Osobowe, sprzedaż i jakość marce Audi, a design i rozwój – Porsche. Pozwoli to lepiej skoordynować działania i wykorzystać efekt synergii.
„Doskonała jakość i ikoniczny design zawsze były niezwykle istotne dla Grupy Volkswagen i jej marek” – powiedział prezes zarządu Oliver Blume. „Zarządzanie tymi kluczowymi działami poprzez marki pozwoli nam na zintensyfikowanie naszych działań, ukierunkowanych na klienta” – dodał.
W obliczu błyskawicznych zmian w branży motoryzacyjnej, która jest coraz wyraźniej kształtowana przez elektromobilność i cyfryzację, Grupa Volkswagen ogłosiła we wrześniu 10-punktowy plan, który ma na celu wzmocnienie marek i produktów firmy w długim okresie. W ramach tego planu w nadchodzących latach mają zostać osiągnięte wyraźne postępy szczególnie w zakresie produktu, jakości i designu. Plan ma być realizowany szybko, co przełoży się na długoterminową wartość dla swoich klientów, jak również dla pracowników, inwestorów i interesariuszy.
W imieniu całego zarządu Prezes Oliver Blume podziękował Frankowi Welschowi i Klausowi Zyciorze. Szczególnie Klaus Zyciora może pochwalić się bogatym portfolio projektowym w głównej marce Grupy – Volkswagenie. Nadzorował między innymi trzy ostatnie generacje Golfa oraz nowy język designu w rodzinie ID. Klaus Zyciora rozpoczął swoją karierę w Volkswagenie jako projektant wnętrz w 1989 roku. W 2000 roku został szefem działu projektowania wnętrz, a w 2002 roku szefem działu designu. W 2007 roku objął stanowisko dyrektora wykonawczego Volkswagen Design i kierował zespołem ponad 600 projektantów. Szefem designu Grupy został w 2020 roku. „Klaus demonstrował swoje umiejętności jako doskonały projektant, silny lider zespołu i kreatywny wizjoner przez ponad 30 lat” – powiedział Oliver Blume. „Pracując ze swoim zespołem, zdefiniował design m.in. w
Volkswagenie i wzmocnił nasze marki na przyszłość. Chcielibyśmy podziękować Klausowi Zyciorze za wszystko, co zrobił i życzymy mu wszystkiego najlepszego w przyszłości” – podsumował Blume.
Zarząd podziękował również Frankowi Welschowi, który w lutym 2021 r. objął kierownictwo działu zarządzania jakością i strategią Grupy. Wcześniej Frank Welsch był członkiem zarządu odpowiedzialnym za rozwój techniczny marki Volkswagen Samochody Osobowe, SAIC Volkswagen w Chinach i Skoda w Czechach.
„Jako konstruktor Frank Welsch odegrał ważną rolę w sukcesie marek naszej Grupy” – powiedział Oliver Blume. „Modułowe platformy Grupy są jego dziełem, podobnie jak tak wiele pojazdów Skody i Volkswagena. Czerpiąc ze swojej rozległej wiedzy technicznej, skupił się na zarządzaniu jakością i zadowoleniu klienta. Frank Welsch napędzał procesy tworzenia oprogramowania i zainicjował cyfryzację kluczowych procesów. W imieniu całego zarządu chciałbym serdecznie podziękować Frankowi Welschowi za jego wkład i życzyć mu wszystkiego najlepszego w przyszłości” – zakończył Blume.
Michael Mauer, który jest obecnie szefem designu w Porsche, do swoich obowiązków doda koordynację designu w ramach Grupy. Wcześniej zajmował to stanowisko m.in. w latach 2015-2020. Mauer pełnił funkcję szefa designu w Porsche od 2004 roku i był odpowiedzialny za takie ikony jak 911, 918 Spyder, Macan i Taycan.
Michael Neumayer przejmie stanowisko w Grupie od Franka Welscha, który przechodzi na emeryturę. Pracuje w Grupie Volkswagen od 1986 roku i ma wszechstronne doświadczenie w zarządzaniu na odpowiedzialnych stanowiskach w działach jakości w Audi i Porsche, a także w dziale rozwoju technicznego Audi.
„Michael Mauer i Michael Neumayer mają liczne osiągnięcia w swoich dziedzinach, zarówno na poziomie marki, jak i w przypadku Michaela Mauera na poziomie Grupy” – powiedział Oliver Blume. „Jestem naprawdę zadowolony, że obejmą kluczowe stanowiska w Grupie. Pracując razem, będziemy dalej wzmacniać obszary jakości i designu oraz pozycjonować je tak, aby sprostać przyszłym potrzebom” – dodał Blume.