Prezentacja oferty modelu ID.3 w Polsce już w sierpniu
- dzięki platformie MEB ID.3 wyróżnia się bardzo obszernym wnętrzem, znakomitymi właściwościami jezdnymi oraz zasięgiem do nawet 549 km (według normy WLTP)
- umieszczony w podłodze akumulator sprawia, że punkt ciężkości auta znajduje się nisko, dzięki czemu jest ono bardzo łatwe i wdzięczne w prowadzeniu
- początkowo ID.3 będzie dostępny z dwoma akumulatorami do wyboru, później dołączy wersja Pure o zasięgu do 330 km i dostępna za mniej niż 130.000 zł
- nowoczesne wyposażenie ID.3 obejmuje wyświetlacz head-up wykorzystujący technologię rozszerzonej rzeczywistości i system Travel Assist
Przełomowy ID.3 rozpoczyna trzeci, wielki rozdział w historii marki Volkswagen. Tak jak Garbus czy Golf, ten wyposażony wyłącznie w napęd elektryczny kompaktowy samochód wyznacza początek nowej epoki. Osoby, które jako pierwsze chcą zostać posiadaczami Volkswagena ID.3, od początku lipca mogą zapoznać się z ofertą modelu w limitowanej wersji 1ST, dostępnego za pośrednictwem strony internetowej www.volkswagen.pl. Już 26 sierpnia marka przedstawi polską ofertę seryjnej wersji modelu ID.3.
Debiut ID.3 na polskich drogach zbliża się wielkimi krokami. Te osoby, które będą chciały stać się jednymi z pierwszych posiadaczy przełomowego samochodu marki Volkswagen, mogą już teraz za pośrednictwem strony internetowej wybrać wymarzony samochód spośród dostępnych egzemplarzy ID.3 w wersji 1ST (są to wyprodukowane już auta, dostępne w magazynach marki). Seryjna wersja modelu będzie oferowana w atrakcyjnych cenach, a struktura oferty uwzględni kilka wersji wyposażenia, skonfigurowanych w sposób odpowiadający zróżnicowanym preferencjom klientów.
ID.3 ma dla Volkswagena ogromne znaczenie i stanowi demonstrację strategicznego kierunku, który obrała marka. Modułowa platforma MEB, na której zbudowano ID.3 tworzy techniczną podstawę dla wielkiej ofensywy Volkswagena w dziedzinie elektrycznych aut i umożliwia skonstruowanie na niej kolejnych modeli. Platforma MEB pozwala wykorzystać wszystkie zalety elektrycznego napędu – dzięki niej ID.3 wyróżnia się bardzo obszernym wnętrzem, znakomitymi właściwościami jezdnymi oraz zasięgiem wynoszącym nawet do 549 km (według normy WLTP). Podczas dalekich podróży atutem okazuje się z kolei możliwość szybkiego naładowania baterii.
Akumulator umieszczono w podłodze samochodu, co sprawia, że punkt ciężkości auta znajduje się nisko – dzięki temu okazuje się ono bardzo łatwe i wdzięczne w prowadzeniu. Elektryczny silnik napędza tylne koła zapewniając doskonałą trakcję. Podczas hamowania silnik odzyskuje energię, która jest następnie gromadzona z powrotem w baterii.
ID.3 w pierwszej fazie będzie dostępny z dwoma pojemnościami akumulatorów do wyboru. W późniejszym etapie do oferty dołączy wersja Pure, której akumulator pozwoli na przejechanie do 330 kilometrów na jednym ładowaniu, dostępna w cenie wynoszącej mniej niż 130.000 złotych. Ofertę modelu, która zostanie zaprezentowana w sierpniu, otworzy ID.3 Pro Performance. Pojemność jego akumulatora wynosi 58 kWh, co pozwala na pokonanie do 426 km (wg normy WLTP). Elektryczny silnik osiąga moc 150 kW (204 KM), co przekłada się na przyspieszenie wynoszące 7,3 s od 0 do 100 km/h. W terminie późniejszym pojawi się wersja o mocy 107 kW (146 KM). ID.3 Pro S dysponuje akumulatorem o pojemności wynoszącej 77 kWh, jego zasięg to 549 km (wg normy WLTP), a moc silnika wynosi również 150 kW (204 KM). Bieżące koszty eksploatacji ID.3 są znacznie niższe niż samochodów z konwencjonalnym napędem.
W chwili rozpoczęcia sprzedaży modele Pro Performance i Pro S będą dostępne w siedmiu wersjach, zawierających najchętniej wybierane przez klientów elementy wyposażenia. Takie rozwiązanie sprawia, że wybór optymalnej wersji jest prosty, a fabryka w Zwickau może szybciej wyprodukować i dostarczyć zamówiony egzemplarz.
ID.3 można wyposażyć w liczne elementy z zakresu stylistyki, multimediów i komfortu oraz w szeroki wachlarz systemów asystujących. Są wśród nich tak nowoczesne rozwiązania, jak wyświetlacz head-up wykorzystujący technologię rozszerzonej rzeczywistości, dzięki której na przedniej szybie auta wyświetlane są informacje w formie trójwymiarowych grafik. System Travel Assist reguluje odstęp od poprzedzającego samochodu i utrzymuje ID.3 na wybranym pasie ruchu. Z kolei matrycowe diodowe reflektory zapewniają zmienny rozdział światła, dostosowany do warunków na drodze. Jeśli zaś kierowca zechce otworzyć samochód korzystając z systemu bezkluczykowej obsługi Keyless Access, wybrane moduły reflektorów uruchomią się, emitując powitalne oświetlenie.