Volkswagen przewiduje, że do 2025 roku połowę sprzedaży będą stanowić SUV-y
- marka Volkswagen spodziewa się szczególnie dużego wzrostu sprzedaży aut typu SUV w Ameryce Północnej i Południowej oraz w Chinach
- do 2025 roku Volkswagen będzie mieć w globalnej ofercie ponad 30 SUV-ów
- nowy T-Cross wzbogaca ofertę w klasie aut miejskich
Poznań – Volkswagen prowadzi największą w swojej historii ofensywę w dziedzinie aut typu SUV. W 2025 roku co drugi osobowy model tej marki sprzedawany na świecie będzie prawdopodobnie właśnie tego rodzaju samochodem; dzisiaj jest to co piąte auto. Szczególnie dużego wzrostu sprzedaży swoich SUV-ów Volkswagen spodziewa się w Ameryce Północnej i Południowej oraz w Chinach. Do 2025 roku marka będzie miała w globalnej ofercie ponad 30 modeli tego segmentu. Prezentując T-Crossa, model bazujący na miejskim Polo, Volkswagen uzupełnia paletę o najmniejszego SUV-a. T-Crossa zaprezentowano wczoraj jako światową premierę jednocześnie w Europie, Chinach i w Ameryce Południowej.
„SUV-y będą cieszyły się na świecie coraz większą popularnością wśród klientów” – stwierdził Jürgen Stackmann, Członek Zarządu ds. Sprzedaży Marki Volkswagen Samochody Osobowe. „Dlatego konsekwentnie prowadzimy ofensywę w dziedzinie samochodów tego rodzaju. Wzmacnia ona naszą pozycję finansową tak, byśmy mogli przeprowadzać niezbędne miliardowe inwestycje w produkcję aut elektrycznych i autonomicznych. T-Cross uzupełnia rodzinę oferowanych przez nas SUV-ów w szybko rosnącym segmencie najmniejszych modeli tego rodzaju”.
Touareg w klasie premium, Tiguan i T-Roc w klasie samochodów kompaktowych oraz nowy T-Cross wśród aut małych tworzą bogatą ofertę SUV-ów Volkswagena, która nadal będzie się rozrastać. W 2020 roku na rynku zadebiutuje ID. CROZZ – pierwszy SUV marki wyposażony w napęd wyłącznie elektryczny. Tego rodzaju auta są z kolei elementem ofensywy Volkswagena w dziedzinie pojazdów napędzanych energią elektryczną. W jej ramach do 2025 roku na rynkach całego świata ma się pojawić 20 nowych modeli.
Zapowiedziana przez Volkswagena w 2015 roku ofensywa w dziedzinie SUV-ów przynosi dobre efekty. Kompaktowy Tiguan drugiej generacji, którego debiut w 2016 roku dał sygnał do poszerzenia palety produktów marki, znalazł do dzisiaj niemal pięć milionów nabywców. Model ten należy do 10 najlepiej sprzedających się aut na świecie. Przeznaczone na wybrane rynki modele Atlas (USA) i Teramont (Chiny) sprzedają się bardzo dobrze w tych krajach. Także Touareg, pierwszy SUV Volkswagena, jest dziś dostępny na rynku jako model trzeciej generacji i cieszy się bardzo dużą popularnością. Volkswagen spodziewa się, że wkrótce sprzedaż Touarega – liczona od modelu pierwszej generacji – przekroczy milion egzemplarzy.
Obecny od niedawna na rynku T-Roc, SUV należący do klasy aut kompaktowych, także miał udany start: od wprowadzenia go do sprzedaży pod koniec minionego roku znalazł prawie 130.000 klientów.
Niebawem ofertę wzbogaci T-Cross, najmniejszy i najbardziej kompaktowy SUV Volkswagena, pierwszy model marki w tym segmencie rynku. T-Cross to samochód o wszechstronnych możliwościach, widać to m.in. w bogactwie dostępnych systemów asystujących i zwiększających poziom komfortu, jakie dotąd znajdowały się w samochodach wyższych klas. T-Cross jest wyposażany standardowo w system Front Assist monitorujący przestrzeń przed autem z funkcjami rozpoznawania pieszych na jezdni oraz hamowania awaryjnego, ma także system Lane Assist utrzymujący go na wybranym pasie ruchu, aktywny system ochrony pasażerów oraz system Blind Spot Detection wspierający kierowcę podczas zmiany pasa ruchu. Dzięki możliwości przesuwania tylnej kanapy T-Cross umożliwia dostosowywanie przestrzeni wewnątrz auta do chwilowych potrzeb i stwarza duże możliwości indywidualizacji. O tym, że samochód doskonale odpowiada współczesnym potrzebom świadczą cyfrowe wskaźniki oraz system komunikacji ze światem zewnętrznym.
* T-Cross – samochód nie jest jeszcze oferowany do sprzedaży
** Tiguan 2.0 TDI 110 kW/150 KM, zużycie paliwa w l/100 km: w mieście 6,2-5,4, poza miastem 5,1-4,3, w cyklu mieszanym 5,4-4,8; emisja dwutlenku węgla w cyklu mieszanym w g/km: 143-125; klasa efektywności: B-A
*** ID. CROZZ – model studyjny