Ta strona używa plików Cookie. Korzystając z tej strony zgadzasz się na umieszczenie tych plików na twoim urządzeniu
20.03.2017
Volkswagen najbardziej pożądaną marką wg OTOMOTO

Volkswagen najbardziej pożądaną marką wg OTOMOTO

  • Volkswagen, po raz szósty z rzędu, okazał się najchętniej wyszukiwaną marką przez użytkowników serwisu OTOMOTO szukających samochodu używanego
  • W pierwszej dziesiątce najczęściej wyszukiwanych używanych aut znalazły się Golf i Passat
  • Także wśród poszukujących nowego auta na OTOMOTO w 2016 roku numerem 1 jest Volkswagen

Poznań - Serwis OTOMOTO już po raz szósty opublikował zestawienie najpopularniejszych nowych i używanych samochodów, których szukali jego użytkownicy. Marka Volkswagen była wyszukiwana w 2016 roku ponad 100 milionów razy, co oznacza, że statystycznie każdego dnia ponad 273 tysiące osób szukało Volkswagena w serwisie OTOMOTO. Najpopularniejszym używanym modelem marki z Wolfsburga okazał się Golf z 15,6 mln zapytań.


Ten wynik dał kompaktowi VW drugie miejsce, w pierwszej dziesiątce najczęściej wyszukiwanych samochodów z drugiej ręki znalazł się także Passat, którego szukano ponad 14 mln razy.

Volkswagen jest także marką numer 1, jeśli spojrzymy na statystyki wyszukiwania samochodów nowych. Oznacza to awans o jedno miejsce w porównaniu z zestawieniem za 2015 rok. W pierwszej dziesiątce najczęściej wyszukiwanych nowych aut w serwisie OTOMOTO znajdują się Passat i Golf.

„Volkswageny są poszukiwane, ponieważ należą do grupy najbardziej niezawodnych aut, a koszty użytkowania są jedne z najniższych na rynku. Wynika to m.in. z tego, że przeglądy Volkswagenów wykonuje się rzadziej niż w przypadku wielu aut konkurencji, a silniki TDI i TSI są bardzo oszczędne. Dodatkowo Volkswageny tracą niewiele na wartości podczas użytkowania, co oznacza że można je sprzedać za stosunkowo wysoką kwotę w porównaniu z innymi samochodami z tego samego rocznika.” – powiedział Tomasz Tonder, Volkswagen PR Manager.

„Z naszego zestawienia wynika, że – choć z jednej strony Polacy najczęściej szukają tanich aut, do 20 tys. zł, to z drugiej wyraźnie widać, że stają się wymagający, np. przywiązują coraz większą wagę do historii serwisowej, są też gotowi zapłacić więcej za używane auto z gwarancją i pochodzące z polskiego salonu” – mówi Piotr Grzemski, brand manager OTOMOTO.

Popularność Volkswagena w serwisie OTOMOTO znajduje odzwierciedlenie w zestawieniach sprzedaży nowych samochodów w Polsce. W 2016 roku w naszym kraju znalazło nabywców aż 42 830 nowych osobowych Volkswagenów. To o ponad 20 procent więcej niż rok wcześniej.

Dodano do koszyka. Twój koszyk: 0

Błąd dodawania do koszyka. Spróbuj ponownie.

Błąd. Element nie został usunięty. Spróbuj ponownie.