Znakomite wyniki sprzedaży marki Volkswagen Samochody Użytkowe
- Wzrost sprzedaży na świecie o 9,6%
- W Europie Zachodniej sprzedaż większa o 14,7%
- Rekordowe wyniki marki w Polsce – ponad 30% wzrost rejestracji
- Sprzedaż modeli serii T wzrosła o 17,1%, Caddy o 15%
Poznań, 17 listopada 2016 r. – Marka Volkswagen Samochody Użytkowe zanotowała ponad 9-procentowy wzrost sprzedaży w okresie od stycznia do października tego roku, dostarczając klientom na świecie ponad 390.900 samochodów. Znaczny wzrost sprzedaży możliwy był dzięki dużemu popytowi na modele serii T, których dostarczono klientom 163.000 sztuk (+17,1%) oraz Caddy, którego sprzedaż wyniosła w tym okresie 131.500 sztuk (+15%). W samym październiku marka Volkswagen Samochody Użytkowe dostarczyła klientom na świecie ponad 40.200 aut (+14,3%). W Polsce październik był najlepszym w tym roku miesiącem dla marki – zarejestrowano 863 użytkowe pojazdy Volkswagena.
„Cieszymy się, widząc konsekwentny wzrost sprzedaży na rynkach Europy Zachodniej. To dowód, że nasza ciężka praca przynosi oczekiwane efekty. Właśnie dlatego spodziewamy się bardzo dobrych wyników za cały 2016 rok” skomentował Bram Schot, Członek Zarządu Marki Volkswagen Samochody Użytkowe odpowiedzialny za sprzedaż i marketing. „Rozwój na rynkach, gdzie sytuacja nie jest tak stabilna, jak np. Ameryka Południowa, to dla nas ciągłe wyzwanie”, dodał.
W Niemczech klientom przekazano ponad 102.300 pojazdów do klientów (wzrost o 12,2%). Kluczowymi okazały się także pozostałe europejskie rynki, na których odnotowano wzrost sprzedaży – włoski (9.200 pojazdów, +49,9%), hiszpański (11.000 aut, +35,2%), francuski (15.900 samochodów, +21,6%), oraz brytyjski (41.500 aut, +1,2%).
W całej Europie Wschodniej, do klientów trafiło 28.100 pojazdów marki Volkswagen Samochody Użytkowe, co jest równoznaczne ze wzrostem o 12,4%.
Znakomite wyniki marka wciąż odnotowuje na rynku polskim. W samym październiku klienci odebrali 863 użytkowe auta Volkswagena (+36%).
W okresie od stycznia do października zarejestrowano w naszym kraju 6748 modeli marki Volkswagen Samochody Użytkowe, co równa się wzrostowi rejestracji o 31% w porównaniu do analogicznego okresu roku ubiegłego. Najpopularniejszymi pojazdami marki w Polsce są Caddy (2646 sztuk, +12%) oraz modele serii T (2512 sztuk, +61%).
Poza Europą, marka odnotowała także dobre wyniki. W Ameryce Północnej sprzedaż wzrosła o 21,7% i wyniosła 6600 aut. Także w Afryce Południowej marka zwiększyła sprzedaż o 1,5%, dostarczając klientom 7200 samochodów.
W Ameryce Południowej marka odnotowała 11,1% spadek, sprzedając na tamtejszym rynku 27.600 pojazdów. W całej Afryce sprzedaż utrzymała się na podobnym poziomie jak w analogicznym okresie ubiegłego roku (12.500 aut, -1,5%). W regionie Azji i Pacyfiku marka dostarczyła klientom 18.000 pojazdów (-1,2%) a na Bliskim Wschodzie 27.900 aut, notując spadek sprzedaży o 1,6%.
Dostawy marki Volkswagen Samochody Użytkowe na świecie, w okresie od stycznia do października, z podziałem na modele kształtowały się następująco:
• 163.000 modeli serii T (2015: 139.200; +17,1%)
• 131.500 sztuk modelu Caddy (2015: 114.300; +15%)
• 57.600 modeli Amarok (2015: 62.600; -8%)
• 38.800 modeli Crafter (2015: 40.400; -4,1%)