Ta strona używa plików Cookie. Korzystając z tej strony zgadzasz się na umieszczenie tych plików na twoim urządzeniu
23.06.2016
Nowy Tiguan otrzymuje maksymalną ocenę pięciu gwiazdek w teście Euro NCAP

Nowy Tiguan otrzymuje maksymalną ocenę pięciu gwiazdek w teście Euro NCAP

  • Znakomity rezultat uzyskany przez wszechstronnego SUVa Volkswagena w nowych, zaostrzonych testach
  • Zarówno pasażerowie jak i piesi są doskonale chronieni podczas wypadku

Poznań, 23 czerwca 2016 r. – Niezależna organizacja ochrony praw konsumentów Euro NCAP przyznała nowemu Tiguanowi najwyższą ocenę pięciu gwiazdek. Popularny SUV uzyskał najwyższe noty w testach bezpieczeństwa przeprowadzonych według ostrych norm organizacji. Tiguan to tym samym jeden z najbezpieczniejszych samochodów Europy.


Na ogólną ocenę bezpieczeństwa nowego Tiguana, wyrażoną pięcioma gwiazdkami, składają się wyniki testów przeprowadzanych w czterech kategoriach: ochrony dorosłych pasażerów, ochrony dzieci, ochrony pieszych oraz w kategorii systemów asystujących. Nowy Tiguan przeszedł złożoną serię testów Euro NCAP (European New Car Assessment Programme - Europejski Program Oceny Nowych Samochodów) uzyskując wspaniały wynik, m.in. dzięki pakietowi bezpieczeństwa, na który składają się karoseria o specjalnej strukturze, bardzo skuteczny system pasów bezpieczeństwa, foteli i poduszek powietrznych oraz innowacyjne systemy asystujące.

Od 1997 roku Euro NCAP jest jedną z najważniejszych organizacji w Europie wyznaczających standardy bezpieczeństwa samochodów. W tym roku ponownie zaostrzono procedurę testową. W wyniku szerokich badań nad bezpieczeństwem dorosłych pasażerów nowy Tiguan uzyskał wspaniały wynik 96% maksymalnej oceny.

Poddano go następującym próbom:
− uderzenie przodem w aluminiową przeszkodę przy prędkości 64 km/h, 40% szerokości nadwozia
− uderzenie przodem w sztywną przeszkodę przy prędkości 50 km/h, 100% szerokości nadwozia
− uderzenie z prędkością 50 km/h w boczną strukturę karoserii
− uderzenie bokiem w słup z prędkością 32 km/h
− zabezpieczenie przed urazami kręgów szyjnych w przypadku uderzenia w tył
− automatyczne awaryjne hamowanie w celu uniknięcia kolizji z pojazdami oraz pieszymi

Bardzo dobry wynik 84% oceny maksymalnej nowy Tiguan uzyskał również w kategorii ochrony dzieci. W tym roku po raz pierwszy zastosowano nowego rodzaju manekiny symulujące ciało dziecka. Dzięki seryjnemu wyposażeniu nowego Tiguana w mocowania ISOFIX i Top Tether do fotelików dziecięcych, a także w napinacze pasów w drugim rzędzie foteli dzieci są bardzo dobrze chronione w przypadku uderzenia w auto z przodu albo z boku.

W kategorii ochrony pieszych Tiguan uzyskał łączną ocenę 72%. Pozytywnie oceniono przede wszystkim rozwiązania konstrukcyjne, które zmniejszają ryzyko odniesienia obrażeń przez przechodniów. Należy do nich tzw. aktywna pokrywa silnika, która w razie potrącenia pieszego ma zmniejszyć ryzyko powstania niebezpiecznych obrażeń głowy. Ponadto popularny SUV jest wyposażony w system awaryjnego hamowania oraz – to nowość w Tiguanie – w system rozpoznawania pieszych.

W kategorii systemów asystujących Tiguan może pochwalić się seryjnymi: układem ESC, sygnalizacją „zapięcia pasów” dotyczącą miejsc z tyłu, systemem hamowania awaryjnego „Front Assist” oraz systemem utrzymywania obranego pasa ruchu „Lane Assist”, a także systemem automatycznego hamowania po kolizji. W tej części testowej procedury Tiguan uzyskał 69% maksymalnej liczby punktów, co jest wynikiem znacznie ponad wymagany limit.

W skład bardzo bogatego wyposażenia seryjnego z dziedziny bezpieczeństwa wchodzą także poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera (z funkcją dezaktywacji poduszki pasażera oraz z airbagiem chroniącym kolana kierowcy) oraz system poduszek chroniących głowy pasażerów siedzących z przodu i z tyłu, w tym poduszki boczne. Ponadto Tiguana wyposaża się w bezpieczne zagłówki, które w razie uderzenia w tył auta zmniejszają ryzyko uszkodzenia kręgosłupa szyjnego, a także w system ostrzegający o niezapięciu pasów działający przy wszystkich miejscach w aucie. Tiguan ma również elektroniczny system stabilizacji (ESC) z funkcją „odkręcania” kierownicy w przypadku niepożądanej zmiany kierunku jazdy, z ABS-em i asystentem hamowania, z systemem automatycznego hamowania po kolizji i czujnikiem kontrolującym ciśnienie powietrza w oponach.

Dodano do koszyka. Twój koszyk: 0

Błąd dodawania do koszyka. Spróbuj ponownie.

Błąd. Element nie został usunięty. Spróbuj ponownie.