Stabilny początek roku dla marki Volkswagen Samochody Osobowe
- W styczniu, na świecie dostarczono klientom ponad 520.000 samochodów
- Członek Zarządu marki Jürgen Stackmann: „Na rynkach wciąż utrzymuje się trudna sytuacja”
- Najlepszy miesiąc w historii Volkswagena pod względem sprzedaży w Chinach
- Wzrost liczby zarejestrowanych Volkswagenów na rynku polskim
Poznań, 16 lutego 2016 r. – Początek roku dla marki Volkswagen Samochody Osobowe okazał się stabilny pod względem sprzedaży. W pierwszym miesiącu 2016 roku klientom na całym świecie dostarczono 521.400 samochodów, co oznacza wzrost o 2,8% w porównaniu ze styczniem ubiegłego roku. „Trudna sytuacja na światowych rynkach i jej wpływ na wyniki marki Volkswagen Samochody Osobowe utrzymuje się także na początku bieżącego roku. Biorąc to pod uwagę, jestem zadowolony z tego, jak rozpoczęliśmy nowy rok”, podsumował Jürgen Stackmann, Członek Zarządu marki Volkswagen Samochody Osobowe, odpowiedzialny za Sprzedaż, Marketing i After Sales. „Jasne jest, że ten rok będzie wyzwaniem – nie tylko ze względu na sprzedaż, ale przede wszystkim dla naszych serwisów”, kontynuował Stackmann. Rozpoczęło się właśnie wdrażanie uzgodnionych z odpowiednimi instytucjami środków technicznych w silnikach Diesla. „To jedno z większych wyzwań organizacyjnych dla naszej sieci serwisowej”, stwierdził Stackmann. „Wszyscy nasi partnerzy są do tej akcji bardzo dobrze przygotowani i zrobią wszystko, by wizyta w warsztacie okazała się dla klientów jak najmniej uciążliwa”.
W całej Europie Volkswagen sprzedał w pierwszym miesiącu tego roku 121.100 samochodów. W regionie Europy Zachodniej odnotowano niewielki spadek wynoszący 2,6 procent. W Europie Środkowej i Wschodniej natomiast sprzedaż spadła o 6,3 procent - wpływ na to miała głównie sytuacja na rynku rosyjskim. Na niemieckim rynku sprzedano w styczniu ponad 40.000 pojazdów.
W Polsce producent z Wolfsburga może pochwalić się dobrym wynikiem. W pierwszym miesiącu 2016 roku, zarejestrowano w Polsce 2991 osobowych Volkswagenów, co oznacza wzrost o 3,3 procent. Najpopularniejszymi modelami w tym okresie były Golf, Passat oraz Polo.
W regionie Ameryki Północnej w pierwszym miesiącu roku zbyt znalazło 38.600 samochodów (-7,6 procent). Bardzo trudna sytuacja utrzymuje się również na rynkach Ameryki Południowej.
Ze wzrostem w wysokości 15,4 procent w stosunku do roku poprzedniego marka Volkswagen Samochody Osobowe wkroczyła w nowy rok w Chinach, które są największym pojedynczym rynkiem sprzedaży. W styczniu firma dostarczyła klientom ponad 300.000 aut. Jürgen Stackman: „To nie tylko pozytywny impuls, ale też najlepszy pojedynczy miesięczny wynik w historii marki Volkswagen w Chinach”. Wzrost ten miał pozytywny wpływ na sprzedaż w całym regionie Azji i Pacyfiku, w którym zbyt znalazło ponad 320.000 samochodów.