Nowy Passat Alltrack łączy najlepsze cechy aut drogowych i terenowych
- Passat Alltrack ma stylistykę samochodu terenowego i seryjny napęd na cztery koła 4MOTION
- Passat Alltrack może ciągnąć przyczepę o masie własnej 2.200 kg i jest wyposażony w system Trailer Assist
10 najważniejszych informacji o Passacie Alltracku z okazji jego światowej premiery:
1. Seryjne: napęd na cztery koła 4MOTION oraz system Front Assist z funkcjami hamowania awaryjnego w mieście (City) i rozpoznawania pieszych.
2. Terenowy wygląd dzięki zastosowaniu nowych zderzaków oraz osłon podwozia i progów, a także nadkoli.
3. Prześwit wynoszący 174 mm (powiększony o 27,5 mm) podnosi sprawność w terenie.
4. Tryb Offroad dzięki licznym systemom asystującym wspiera kierowcę podczas jazdy terenowej.
5. Passat Alltrack łączy wyśmienite właściwości terenowe z najwyższym komfortem jazdy.
6. Silniki o dużym momencie obrotowym (do 500 Nm) i mocy od 110 kW/150 KM do 176 kW/240 KM.
7. Passat Alltrack może ciągnąć przyczepę o masie aż 2200 kg
8. Innowacyjny system Trailer Assist znacznie ułatwia manewrowanie autem do tyłu z przyczepami różnego rodzaju.
9. System personalizacji umożliwia „zapamiętanie” przez auto indywidualnych ustawień preferowanych przez kierowcę.
10. Alltrack może być wyposażony w najnowsze systemy radionawigacyjne z dostępem do internetu.
Dla tych, którzy dużo podróżują prywatnie bądź służbowo, którzy poruszają się nie tylko po asfaltowych drogach (prześwit zwiększony o 27,5 mm, tryb Offroad, system Area View); dla tych, którzy używają auta do ciągnięcia przyczepy (maksymalny ciężar ciągniony: 2.200 kg, system Trailer Assist); dla tych, którzy lubią parkować tuż przed wyciągiem narciarskim (napęd na cztery koła 4MOTION); dla tych, którzy lubią wygodnie pokonywać nawet najdalsze trasy (silniki o mocy 150-240 KM, innowacyjne systemy asystujące); dla tych, którzy cenią sobie łączność ze światem (możliwość podłączenia smartfonów i tabletów poprzez App-Connect i Media Control); dla tych, którzy muszą czasem przewieźć spory ładunek (pojemność bagażnika do 1769 l) i dla tych, którzy po prostu chcą się pokazać w niepowtarzalnym samochodzie (charakterystyczne nakładki na progi, poszerzone błotniki, specyficzne zderzaki) – dla nich wszystkich Volkswagen stworzył nowego Passata Alltracka. Nowoczesne, wszechstronne auto sprawdzające się w każdej sytuacji, crossovera o cechach kombi i SUV-a.
Na drogi i bezdroża. Nowy Passat Alltrack jest samochodem, którego możliwości w pełni odpowiadają jego terenowemu wyglądowi. Zderzaki przystosowano do jazdy poza utwardzonymi drogami, a podwozie zabezpieczone jest od spodu poprzez płyty ochronne, osłonięto również poszerzone progi – wraz z solidnymi nakładkami na nadkola sprawiają, że nadwozie okazuje się odporne na trudy jazdy poza drogami utwardzonymi, a jednocześnie ma niepowtarzalny styl. Dzięki specjalnemu terenowemu trybowi jazdy (Offroad), zmodyfikowanemu zawieszeniu (prześwit wynosi 174 mm) oraz za sprawą stałego napędu na cztery koła, Passat Alltrack świetnie radzi sobie również w terenie, który zazwyczaj bywa dostępny tylko dla aut typu SUV. Jednocześnie Passat Alltrack równie dobrze wywiązuje się z roli szybkiego i wygodnego samochodu do dalekich podróży.
Silniki o potężnym momencie obrotowym od 340 do 500 Nm. Benzynowy doładowany silnik (TSI) oraz wszystkie trzy turbodiesle (TDI) spełniają normę emisji spalin Euro 6. TSI osiąga moc 162 kW/220 KM i rozwija moment obrotowy o wartości 350 Nm. Wśród jednostek TDI rolę podstawowej pełni silnik o mocy 110 kW/150 KM i momencie obrotowym 340 Nm; pozostałe dwa diesle mają moc 140 kW/190 KM (400 Nm) oraz 176 kW/240 KM (500 Nm). Jednostka 240-konna ma największy moment obrotowy, jakim kiedykolwiek dysponował silnik Passata. Systemy Start-Stop i odzyskiwania energii hamowania w każdym Passacie Alltracku należą do wyposażenia podstawowego. 150-konny silnik TDI seryjnie współpracuje z 6-biegową przekładnią mechaniczną, wszystkie pozostałe jednostki napędowe – z automatyczną dwusprzęgłową skrzynią biegów DSG.
Seryjny napęd na cztery koła. Passat Alltrack jest wyposażony w napęd na cztery koła 4MOTION. W zwykłych warunkach napędzana jest jedynie przednia oś, co pozwala oszczędzać paliwo. Jeśli jednak pojawi się groźba utraty przyczepności, w ułamku sekundy płynnie dołączany jest napęd tylnej osi. Równolegle ze sprzęgłem typu Haldex, które działa jak centralny mechanizm różnicowy z blokadą, elektroniczne blokady (EDS) przy wszystkich kołach – będące elementem elektronicznego systemu stabilizacyjnego (ESC) – przejmują funkcję blokad poprzecznych. Poza tym Passat Alltrack z silnikami TSI o mocy 220 KM i TDI o mocy 240 KM ma na każdej osi system XDS+, który poprawia zachowanie auta podczas przyspieszania na wyjściu z zakrętu; do wszystkich innych wersji Passata Alltracka jest on dostępny za dopłatą.
Tryb Offroad. Passat Alltrack ma w wyposażeniu seryjnym system umożliwiający wybór trybu jazdy. Oprócz znanych trybów Eco, Normal, Comfort, Sport i Individual (łączonych z systemem amortyzatorów o zmiennej sile tłumienia DCC) w Alltracku jest dodatkowy tryb Offroad, który wyróżnia ten model w całej gamie Passatów. Wystarczy wcisnąć jeden przycisk, a wszystkie istotne systemy oraz zawieszenie, a także system sterowania silnikiem i skrzynią biegów dostosowują się do wymagań jazdy terenowej.
Ciężar ciągniony o masie 2200 kg. Wyposażony w systemy EDS, XDS+ oraz w napęd 4MOTION Passat Alltrack jest samochodem bezpiecznym i dynamicznym. Świetnie nadaje się także do roli konia pociągowego: na wzniesienie o pochyleniu 12% potrafi ciągnąć ciężar 2200 kg (hamowany), zamocowany na elektrycznie wysuwanym haku holowniczym. Manewrowanie samochodem z przyczepą ułatwia nowy system Trailer Assist, który podczas cofania automatycznie kieruje zestaw we właściwe miejsce.
Wyposażenie zewnętrzne. Bogato wyposażony Alltrack jest osobną wersją Passata. Do jego seryjnego wyposażenia zewnętrznego należą: wyjątkowo lekka osłona silnika chroniąca go od spodu, zmienione zderzaki (przednie z charakterystycznymi reflektorami przeciwmgłowymi, tylne – z zaznaczonymi końcówkami układu wydechowego), obudowy lusterek zewnętrznych w kolorze matowego chromu, napis „Alltrack”, oksydowane na srebrno relingi dachowe, 17-calowe obręcze kół z metali lekkich oraz solidne osłony nadkoli i progów w kolorze antracytowym (progi z elementami o wyglądzie aluminium).
Wyposażenie wnętrza. Tak jak zewnętrzny wystrój, tak i wyposażenie wnętrza dopasowano do niepowtarzalnego charakteru tego auta. O jego indywidualnym stylu świadczą komfortowe fotele pokryte tkaniną oraz alcantarą, eleganckie elementy i listwy progowe ze stali szlachetnej oraz dywaniki z ozdobnym podwójnym szwem. Masywne pedały Alltracka wykonano ze szczotkowanej stali szlachetnej. Ponadto, na potrzeby tego modelu zmodyfikowano menu systemu multimedialnego, wzbogacając je o informacje ważne podczas jazdy terenowej.
Wyposażenie High-tech. Do dyspozycji kierowcy Passata Alltracka przygotowano niezwykle bogaty zestaw systemów służących podniesieniu komfortu oraz wiele urządzeń multimedialnych i systemów wspomagających kierowcę. Znalazły się wśród nich najnowsze systemy radiowe/nawigacyjne, wyświetlacz head-up, systemy App-Connect (Apple Car Play, Google Android Auto i MirrorLink), Media Control (do podłączenia tabletów), Car Net z Guide & Inform (usługi internetowe), a także montowany seryjnie system Front Assist monitorujący otoczenie, wraz z funkcją awaryjnego hamowania w mieście (City) i rozpoznawania pieszych.
Przegląd wyposażenia Passata Alltracka (dodatkowego w stosunku do seryjnego wyposażenia Passata Varianta Trendline):
• kieszenie w oparciach przednich foteli
• zawieszenie DCC z amortyzatorami o zmiennej sile tłumienia i z możliwością wyboru trybu jazdy (seryjne w autach z silnikami TSI o mocy 162 kW/220 KM i TDI o mocy 176 kW/240 KM)
• lusterka zewnętrzne regulowane elektrycznie i ogrzewane, od strony kierowcy monochromatyczne
• obudowy lusterek w kolorze matowego chromu
• dwa uchwyty na napoje, z przykrywką, z przodu
• chromowane listwy wokół bocznych szyb
• relingi dachowe oksydowane w kolorze srebrnym
• dekoracyjne elementy Titan na konsoli środkowej
• dekoracyjne elementy Tracks na tablicy rozdzielczej oraz w poszyciu drzwi
• listwy progowe z przodu ze stali szlachetnej, z napisem „Alltrack”
• fotel kierowcy ergoComfort z regulacją wysokości i pochylenia siedziska oraz z elektryczną regulacją pochylenia oparcia
• automatyczny włącznik świateł, ze światłami do jazdy dziennej, funkcją Leaving Home oraz ręcznie uruchamianą funkcją Coming Home
• wybór trybów jazdy, włącznie z trybem Offroad i Individual
• oświetlenie wnętrza z funkcją przyciemniania, z opóźnionym wyłączaniem, z diodami LED do czytania – dwiema z przodu i dwiema z tyłu, z chromowanymi obwódkami
• lusterko wewnętrzne monochromatyczne
• osłony nadwozia na nadkolach i na progach
• oświetlenie tablicy rejestracyjnej w technologii LED
• komfortowe fotele z przodu
• reflektory z diodami LED (tylko w autach z silnikiem TDI o mocy 176 kW/240 KM)
• obręcze kół Ancona ze stopów metali lekkich w rozmiarze 8 J x 17
• podpórka pod kręgosłup krzyżowy w przednich fotelach, po stronie kierowcy regulowana elektrycznie
• dynamiczna regulacja zasięgu światła reflektorów (seryjna w aucie z silnikiem TDI o mocy 176 kW/240 KM)
• samouszczelniające się opony w rozmiarze 225/55 R 17
• wielofunkcyjna kierownica pokryta skórą (trójramienna)
• wielofunkcyjny wyświetlacz Premium
• ParkPilot – akustyczne ostrzeżenie o przeszkodach przed i z tyłu auta
• pedały i podpórka pod stopę ze szczotkowanej stali szlachetnej
• czujnik deszczu
• gałka dźwigni zmiany biegów pokryta skórą
• napis „Alltrack” na osłonie chłodnicy, z boku nadwozia oraz na pokrywie bagażnika
• tapicerka 7 Summits z tkaniny, wnętrza bocznych wyprofilowań foteli obite alcantarą, oparcia przednich foteli z napisem „Alltrack”
• zderzaki w kolorze nadwozia z chromowaną matową listwą ozdobną, osłona podwozia o wyglądzie stali szlachetnej, chromowane końcówki układu wydechowego
• tekstylne dywaniki z przodu i z tyłu
• osłona silnika (od spodu)
• 12-woltowe gniazdo prądu w tylnej części środkowej konsoli oraz w bagażniku
Dalsza część tekstu znajduje się w plikach word/pdf