Ta strona używa plików Cookie. Korzystając z tej strony zgadzasz się na umieszczenie tych plików na twoim urządzeniu
09.05.2022

Volkswagen podąża drogą wyznaczoną przez strategię Way to Zero. Oznacza to, że marka zobowiązała się do przestrzegania postanowień Porozumienia Paryskiego i Europejskiego Zielonego Ładu w UE. Celem długoterminowym jest uzyskanie neutralnego bilansu emisji dwutlenku węgla do 2050 roku. Już w 2030 roku Volkswagen chce ograniczyć emisję CO2 na pojazd w Europie o 40 procent w porównaniu z rokiem 2018, czyli każdy pojazd będzie emitował o 17 ton mniej CO2 w ciągu swojego cyklu życia. Volkswagen chce wnieść znaczący wkład w zahamowanie zmian klimatycznych, a jednocześnie stać się wiodącą marką w dziedzinie zrównoważonej mobilności.

Więcej Pobierz PDF
06.05.2022

Poznań, 6 maja 2022 r. Podobnie jak w przypadku innych marek i innych branż, również w przypadku marki Volkswagen Samochody Dostawcze pierwszy kwartał 2022 roku został zdominowany przez wyzwania związane z produkcją. Trudności w dostępności niektórych produktów i wyzwania w łańcuchu logistycznym stały się od lutego br. jeszcze poważniejsze, głównie z powodu wojny na Ukrainie. W związku z tymi wydarzeniami, liczba dostarczonych do klientów samochodów spadła w pierwszym kwartale o 14,5 procent (ujmując rok do roku), do 81 900 egzemplarzy. Pomimo spadku wolumenu i towarzyszącego mu spadku obrotów do 2,3 mld euro (w analogicznym okresie ubiegłego roku: 2,7 mld euro), marce udało się znacznie zwiększyć zysk operacyjny: do 46 mln euro (+61% rok do roku).

Więcej Pobierz DOCX Pobierz PDF
06.05.2022

Wolfsburg – Marka Volkswagen trwale wzmocniła efektywność ekonomiczną Grupy w pierwszym kwartale 2022 roku. W pierwszych trzech miesiącach zysk operacyjny przed uwzględnieniem pozycji specjalnych wzrósł do 513 mln euro (I kwartał 2021: 490 mln euro). Przychody ze sprzedaży wyniosły nieco poniżej 15 mld euro (I kwartał 2021: 17,6 mld euro) dzięki optymalizacji oferty i polityki cenowej, natomiast liczba dostaw w tym okresie wyniosła około miliona pojazdów (I kwartał 2021: 1,36 mln) z powodu wojny w Ukrainie, globalnego niedoboru półprzewodników oraz sytuacji związanej z koronawirusem w Chinach. Z kolei rentowność operacyjna sprzedaży przed uwzględnieniem pozycji specjalnych wzrosła do 3,4% (I kwartał 2021: 2,8%).

Więcej Pobierz PDF
05.05.2022

Wolfsburg, 5 maja 2022 – Grupa Volkswagen odnotowała dobre wyniki finansowe w pierwszym kwartale 2022 roku, mimo trudnej sytuacji na świecie. Wpływ na sukces miały przede wszystkim: struktura (mix) sprzedaży, polityka cenowa, dyscyplina kosztowa oraz elastyczność dzięki globalnej strukturze. Volkswagen złagodził wpływ światowego niedoboru półprzewodników i wiązek przewodów poprzez relokację zasobów pomiędzy głównymi rynkami w Europie, Chinach i obu Amerykach. W rezultacie przychody ze sprzedaży wyniosły 62,7 mld euro (wzrost o 0,6 procent), a zysk operacyjny przed uwzględnieniem pozycji specjalnych wyniósł 8,5 mld euro, w tym pozytywne efekty głównie hedgingowe. Nawet bez uwzględnienia tych efektów bazowy zysk operacyjny w wysokości ok. 5 mld euro jest znacznie wyższy niż w roku ubiegłym i świadczy o solidnej kondycji firmy. Na podstawie tych danych i spodziewanej lepszej dostępności półprzewodników w drugiej połowie roku, Grupa potwierdza swoje prognozy na rok 2022. Nie można jednak jeszcze ostatecznie ocenić, jaki wpływ na działalność Grupy Volkswagen, gospodarkę światową i branżę motoryzacyjną w roku podatkowym 2022 będą miały ostatnie wydarzenia związane z konfliktem Rosja-Ukraina, a także pandemią wirusa Covid-19.

Więcej Pobierz PDF
04.05.2022

Imelda Labbé zostanie członkiem zarządu marki Volkswagen Samochody Osobowe, odpowiedzialną za marketing, sprzedaż i obsługę posprzedażną. Swoje nowe obowiązki będzie pełnić od 1 lipca. Zastąpi Klausa Zellmera, który awansował na dyrektora zarządzającego marki SKODA. Do tej pory Imelda Labbé była rzecznikiem rady dyrektorów spółki Volkswagen Originalteile Logistik GmbH (OTLG), ale ma również spore doświadczenie w sprzedaży i obsłudze posprzedażnej.

Więcej Pobierz DOCX
29.04.2022

Poznań, 29 kwietnia 2022 r. Jeden kierowca, jeden Volkswagen Caddy i milion kilometrów na liczniku. „To zasługa funkcjonalności, wytrzymałości i niezawodności tego samochodu” - mówi właścicielka pojazdu. Wyprodukowany w 2007 roku w zakładach Volkswagen Poznań Volkswagen Caddy, po przejechaniu miliona kilometrów i pracy od początku w tej samej firmie, przeszedł na zasłużoną emeryturę. Zastąpił go produkowany również w Poznaniu Caddy 5.

Więcej
29.04.2022

Poznań, 29 kwietnia 2022 r. Jeden kierowca, jeden Volkswagen Caddy i milion kilometrów na liczniku. „To zasługa funkcjonalności, wytrzymałości i niezawodności tego samochodu” - mówi właścicielka pojazdu. Wyprodukowany w 2007 roku Volkswagen Caddy po przejechaniu miliona kilometrów przeszedł na zasłużoną emeryturę, a właścicielka firmy, w której pracował, odebrała w gdańskim salonie marki Volkswagen Samochody Dostawcze CityMotors kluczyki do najnowszego Volkswagena Caddy 5.

Więcej Pobierz DOCX Pobierz PDF
28.04.2022

Poznań, 28 kwietnia 2022 – Grupa Volkswagen rozpoczyna ofensywę jakościową w obszarze ładowania i energii. Marki Volkswagen, Cupra, Seat i SKODA oferują proste taryfy ładowania, umożliwiając klientom ładowanie po stałych cenach w całej sieci ładowania. Dzięki temu firma zapewnia przejrzystość kosztów. Równocześnie Grupa Volkswagen nadal rozbudowuje swoją europejską sieć ładowania: kierowcy samochodów elektrycznych mogą obecnie korzystać z ponad 310 000 punktów ładowania w całej Europie, w tym z około 10 000 szybkich ładowarek w ponad 3000 lokalizacji. Volkswagen uruchomi również kompleksowy program partnerski, aby zwiększyć komfort ładowania.

Więcej Pobierz PDF
28.04.2022

Osoby, które deklarują rozważenie zakupu auta elektrycznego lub mile widziałyby taki samochód w swoim miejscu pracy, nieco inaczej niż ogół badanych widzą korzyści z elektryfikacji flot. Poza ekologią i redukcją hałasu bardziej doceniają argumenty finansowe i technologiczne. Częściej zauważają też auta z zielonymi tablicami rejestracyjnymi jeżdżące po polskich drogach.

Więcej Pobierz PDF
27.04.2022

Poznań, 27 kwietnia 2022 r. Pomiędzy pierwszym pokazem koncepcyjnego ID. Buzz, a prezentacją jego produkcyjnej wersji, która trafi do klientów jesienią tego roku, upłynęło około pięciu lat ciężkiej, wspólnej pracy zespołów rozwoju marek Volkswagen Samochody Dostawcze i Volkswagen Samochody Osobowe. W jaki sposób projektantom udało się przenieść podstawowe założenia stylistyczne legendarnego, oryginalnego T1 i wyraźne kontury pojazdu koncepcyjnego do w pełni elektrycznego samochodu rodzinnego i samochodu dostawczego? W jaki sposób inżynierowie byli w stanie spełnić wszystkie wymagania w zakresie bezpieczeństwa, komfortu jazdy i praktyczności, jakie stawia się nowoczesnym pojazdom elektrycznym? I co musieli przygotować pracownicy produkcji i działu podzespołów, by wdrożyć ten model do produkcji w Hanowerze w taki sposób, że ID. Buzz może być tam dziś produkowany na jednej linii razem z innymi modelami rodziny „Bulli” (T6.1 i Multivan)? Ekipa telewizyjna Volkswagen Samochody Dostawcze towarzyszyła zaangażowanym w projekt osobom w pokonywaniu wszystkich tych wyzwań i dokumentowaniu ich tajnej pracy. W rezultacie powstał obszerny reportaż, który został właśnie opublikowany, można go zobaczyć tu: https://youtu.be/AG-cTPRXle4.

Więcej Pobierz PDF

Dodano do koszyka. Twój koszyk: 0

Błąd dodawania do koszyka. Spróbuj ponownie.

Błąd. Element nie został usunięty. Spróbuj ponownie.