Ofensywa Volkswagena w dziedzinie oprogramowania..
Poznań, 14 czerwca 2021 r. - Pracownicy spółki Volkswagen Poznań wraz z pensją wypłaconą w czerwcu otrzymali dodatkowy bonus pieniężny w wysokości 100% wynagrodzenia zasadniczego. Taka dodatkowa premia jest częścią szerszego pakietu świadczeń socjalnych i finansowych, uzgodnionych z partnerem społecznym OM NSZZ Solidarność, na które mogą liczyć osoby zatrudnione w Volkswagen Poznań.
Hanower/Poznań, 10 czerwca 2021 r. Bardzo niewiele współczesnych pojazdów cieszy się statusem samochodu kultowego. Jednym z nich jest wielozadaniowy MPV: Volkswagen Multivan. Marka Volkswagen Samochody Dostawcze zaprasza na światową premierę nowej generacji tego bestsellera zbudowanego według całkowicie nowej koncepcji. Nowy Multivan po raz pierwszy osadzony jest na modułowej płycie dla pojazdów z silnikiem montowanym poprzecznie (Modular Transverse Matrix — MQB). To olbrzymi skok tego modelu w przód w kategoriach technicznych. Gama dostępnych układów napędowych zawiera nowy element: hybrydę typu plug-in. Dzięki temu, Nowy Multivan może również czasowo funkcjonować jako pojazd o zerowej emisji. Nowe, innowacyjne systemy wspomagania, obsługi i infotainmentu pojawiają się w tej linii modelowej po raz pierwszy. Maksymalny postęp dokonał się również w dziedzinie bezpieczeństwa zderzeniowego. Wyjątkowe DNA stylistyki tego samochodu zostało udoskonalone w drodze ewolucji: żaden inny pojazd wielozadaniowy nie był produkowany przez ponad 70 lat i z generacji na generację wizualnie szlifowany jak brylant. Dlatego nowy Multivan jest natychmiast rozpoznawalny jako następca legendarnego T1.
Poznań, 9 czerwca 2021 r. - Z dniem 1 lipca 2021 r. stanowisko członka zarządu spółki Volkswagen Poznań ds. finansów, zakupów i IT obejmie Agnieszka Olenderek. Zastąpi na tym stanowisku Hansa Joachima Godaua, który po trzech latach pracy w Poznaniu przejmie zadania kierownika obszaru Controling Produktu w centrali marki Volkswagen Samochody Dostawcze w Hanowerze.
Wraz z nowym Polo na rynku debiutuje jeden z pierwszych na świecie małych samochodów, który potrafi poruszać się częściowo automatycznie. Na życzenie kierowcy miejski Volkswagen kieruje, hamuje i przyspiesza automatycznie. Zapewnia to opcjonalny system Travel Assist. Pod marką IQ.Drive Volkswagen łączy działanie różnych systemów asystujących, które w przyszłości umożliwią jazdę całkowicie zautomatyzowaną. Do tej pory systemy te były oferowane tylko do większych modeli, jak Golf, Tiguan, Passat, Arteon i Touareg. Jako pierwszy model w klasie, także Polo umożliwia od teraz częściowo zautomatyzowaną jazdę w całym zakresie prędkości. Zwłaszcza podczas jazdy autostradą Travel Assist odciąża kierowcę w wyraźnie odczuwalny sposób.
Hanower/Poznań, 8 czerwca 2021 r. Dwie wyjątkowe cechy nowego Volkswagena Caddy, które można konfigurować na różne sposoby: możliwość elastycznej adaptacji wnętrza oraz duża pojemność przestrzeni ładunkowej. Nowy Caddy oferuje nawet siedem miejsc siedzących. Pojedyncze fotele można w nim w zależności od potrzeb składać, przechylać do przodu lub wyjąć. Dodatkowo, po raz pierwszy w historii tego modelu, dostępne są dwa pojedyncze fotele w trzecim rzędzie. Trzeci rząd siedzeń to wyposażenie standardowe w wariancie Caddy Maxi z dłuższym rozstawem osi lub wyposażenie opcjonalne w wersji Caddy. Dwuosobowa kanapa i pojedynczy fotel w drugim rzędzie - teraz z regulacją kąta nachylenia oparcia, opcjonalnie składany fotel pasażera z przodu oraz przestrzeń ładunkowa o pojemności nawet 3,7 metra sześciennego, to kolejne przemyślane rozwiązania, którymi charakteryzuje się nowy Volkswagen Caddy.
Poznań, Września 2.06.2021 r. – Volkswagen Poznań, na podstawie rozporządzenia Ministra Zdrowia o możliwości szczepień w zakładach pracy, uruchomił program szczepień pracowników przeciw wirusowi Covid-19. Szczepienia realizowane będą na terenie zakładu Volkswagen Poznań w Antoninku oraz w dwóch wybranych punktach szczepień w szpitalach.
Hanower/Poznań, 1 czerwca 2021 r. Jednym z najważniejszych elementów, którymi pochwalić się może produkowany w Poznaniu nowy Volkswagen Caddy, jest jego nowa oś tylna. By zoptymalizować komfort jazdy, system resorów piórowych dobrze znany z poprzednich generacji Caddy, zastąpiono sprężynami. Nowa konstrukcja nie spowodowała jednak żadnych zmian jeśli chodzi o dopuszczalną ładowność. Sztywna oś na wahaczach wleczonych z drążkiem Panharda, zajmuje bardzo mało miejsca. Jest tu dość przestrzeni np. na mechanizm różnicowy wersji z napędem na wszystkie koła Caddy 4MOTION lub opcjonalnie na zbiorniki gazu CNG przyszłego Caddy TGI. Co jeszcze możemy zyskać dzięki temu rozwiązaniu? Np. możliwość zamontowania rampy do przewozu osób na wózkach inwalidzkich lub załadunku nawet dwóch europalet w wersji Caddy Cargo.
Marka Volkswagen Samochody Osobowe we współpracy z agencją Riverwood zrealizowała projekt, w ramach którego powstało dziesięć materiałów video, w których klienci marki przedstawiają usługi serwisowe i Oryginalne akcesoria Volkswagen®.
Za sprawą ID.4 w nowej, sportowej wersji elektryczna ofensywa Volkswagena zyskuje nowy, sportowy wymiar. Skrót GTX wyróżnia najmocniejsze, sportowe wersje modeli z rodziny ID. Po modelu ID.4 GTX zadebiutują kolejne oznaczone nowym skrótem. Dwa silniki w pierwszym elektrycznym SUV-ie Volkswagena – po jednym przy każdej osi – zapewniają ID.4 GTX napęd na cztery koła.