W salonach marki Volkswagen w Polsce pojawiają się już egzemplarze modelu ID.4. Pierwsze samochody trafiają też do klientów, którzy zdecydowali się na zakup aut w ich premierowej odmianie. Wersje z limitowanej serii 1ST są wyposażone w akumulator o pojemności energetycznej 77 kWh, który pozwala na pokonanie do 520 km (wg WLTP). ID.4 1ST przyspiesza od 0 do 100 km/h wynosi 8,5 s. Limitowana wersja 1ST była ograniczona i modele w tej wersji nie są już możliwe do zamówienia. Aktualna oferta ID.4 jest dostępna na stronie internetowej Volkswagena.
Poznań, 14 kwietnia 2021 r. Osoby przejeżdżające ulicami Garbary lub Estkowskiego w Poznaniu, podziwiać mogą na ścianie jednej z kamienic niecodzienny mural. Wielkoformatowa praca zaprojektowana przez uznaną ilustratorkę Katarzynę Bogucką podkreśla związki marki Volkswagen Samochody Dostawcze ze stolicą Wielkopolski, w której produkuje się nowego Volkswagena Caddy. Za koncepcję kreatywną i koordynację artystyczną muralu odpowiada agencja reklamowa V&P. Prace malarskie wykonała firma Braughman Group Media.
Hanower/Poznań, 14 kwietnia 2021 r. Przepis na sukces: weź najlepszy samochód dostawczy i dodaj do niego komfort auta osobowego oraz niespotykane dotąd urozmaicenie wyposażenia wnętrza. Efekt: Multivan - ikona swojego segmentu. Dla wielu pokoleń samochód kultowy, posiadający unikalne DNA sięgające korzeniami wczesnych Volkswagenów T1 i T2. Zupełnie nowy Multivan pozostaje temu DNA wierny. Plan na nowy model jest następujący: jeszcze w tym roku Multivan i związany z nim styl życia przeniosą się w zupełnie nową erę motoryzacji.
Cyfrowi asystenci w coraz większym stopniu towarzyszą nam w codziennym życiu, na żądanie odtwarzając naszą ulubioną muzykę, informując o pogodzie lub sterując ogrzewaniem i oświetleniem w domu. Często komunikują się z nami za pomocą sygnałów świetlnych. Taka funkcja zadebiutowała w najnowszej generacji samochodów elektrycznych Volkswagena – w modelach z rodziny ID. – jako ID. Light. To wąski pas świetlny, znajdujący się u dołu przedniej szyby, który zaprojektowano tak, aby w intuicyjny sposób wspomagał kierowcę i pasażerów. ID. Light wykorzystuje różne sygnały świetlne, dzięki którym sygnalizuje, czy samochód jest gotowy do jazdy, w którym kierunku – zgodnie ze wskazówkami nawigacji – powinien skręcić kierowca oraz że właśnie trwa ładowanie akumulatora.
ID.5 – elegancki, elektryczny SUV Volkswagena Volkswagen ID.5 to flagowy model rodziny ID., przystosowany do pokonywania długich tras, oparty na modułowej platformie MEB, z nisko położonym środkiem ciężkości, zapewniającym dobre własności jezdne. Nadwozie ID.5 wygląda muskularnie z charakterystycznym przednim zderzakiem i spojlerem na tylnej klapie. Współczynnik oporu powietrza wynosi zaledwie 0,26, co przekłada się na zasięg, który wynosi do 516 km wg WLTP. ID.5 może być wyposażony w system Travel Assist z danymi z inteligencji zbiorowej, by jazda była maksymalnie relaksująca i komfortowa; a system Park Assist Plus z funkcją pamięci ułatwia parkowanie – samochód może „nauczyć się” manewru parkowania w konkretnym miejscu i samoczynnie go powtarzać. ID.5 to dla Volkswagena kolejny krok na drodze transformacji w zorientowanego na oprogramowanie dostawcę usług mobilności. Innowacyjne systemy asystujące i zdalne aktualizacje oprogramowania (Over-the-air) dają kierowcom maksimum komfortu.
Poznań, 2.kwietnia 2021 r. – w 2020 roku Grupa Volkswagena poczyniła znaczące postępy w zaopatrywaniu swoich zakładów w energię elektryczną ze źródeł odnawialnych. W poprzednim roku w zakładach produkcyjnych położonych na terenie Unii Europejskiej, udział odnawialnej energii elektrycznej kupowanej od dostawców zewnętrznych wzrósł z 80 do 95 procent. W innych fabrykach na świecie, poza położonymi w Chinach, nastąpił równie silny wzrost – z 76 do 91 procent. Do 2023 roku wszystkie zakłady zlokalizowane na terenie Unii Europejskiej mają być w 100% zasilane energią elektryczną ze źródeł odnawialnych. Do 2030 r. taki sam cel wyznaczono wszystkim fabrykom na świecie, poza znajdującymi się w Chinach.
Poznań, 31 marca 2021 r. Volkswagen Samochody Dostawcze zakończył właśnie realizację kontraktu na dostawę samochodów dla polskiej policji. Do komend wojewódzkich policji trafiły 124 produkowane w Polsce Volkswageny Craftery w specjalnej zabudowie przystosowanej do potrzeb tej służby mundurowej.
Poznań/Hanower, 30 marca 2021 r. Volkswagen Samochody Dostawcze kontynuuje transformację i w perspektywie średnioterminowej dąży do osiągnięcia ponownego, znacznego wzrostu. Podczas dorocznej konferencji prasowej, prezes zarządu firmy Carsten Intra, potwierdził kontynuację strategii pod nazwą GRIP2025+. Przedsiębiorstwo z siedzibą w Hanowerze i z zakładami produkcyjnymi również w Poznaniu i we Wrześni, osiągnęło w minionym roku ważne kamienie milowe w jej realizacji: nowy Caddy, po ubiegłorocznej premierze i rozpoczęciu sprzedaży, został bardzo pozytywnie przyjęty na światowych rynkach. Współpraca z Fordem w zakresie trzech projektów pojazdów przebiega zgodnie z harmonogramem, co wzmacnia ofensywę marki skierowaną do klientów biznesowych. W segmencie pojazdów rodzinnych i rekreacyjnych klasy premium, o nowego Caddy California rozszerzona została gama samochodów kempingowych. Rozpatrując wszystkie modele rodziny California, w porównaniu z rokiem poprzednim liczba zamówień w 2020 roku wzrosła o około 60 procent. Carsten Intra zapowiedział również utworzenie w ramach strategii GRIP nowej spółki, w której zostaną połączone wszystkie działania dotyczące aspektów przyszłych usług mobilności i rozwoju autonomicznej jazdy. Autonomiczne pojazdy mają być testowane już w tym roku.
Poznań, 25 marca 2021 r. Marka Volkswagen Samochody Dostawcze rozstrzygnęła konkurs „Dealer Roku 2020”. To kolejna odsłona prowadzonego co roku współzawodnictwa, w którym biorą udział wszystkie autoryzowane stacje dealerskie marki na terenie Polski. Tegorocznym zwycięzcą został Autoryzowany Dealer Volkswagen Samochody Dostawcze - Carsed Siedlce.
Własne rozeznanie i przejażdżka autem elektrycznym są najczęstszymi powodami, które przekonują Polaków do rozważania zakupu samochodu elektrycznego. Zaskakująco duży odsetek ankietowanych biorących pod uwagę wspomniany zakup wcale nie mieszka w domach jednorodzinnych.