Czy auto z napędem elektrycznym nadaje się tylko na złom, jeśli akumulator się zużyje? Nie, zwykle da się go naprawić. Volkswagen uruchomił dwa centra, które się tym zajmują – w Erfurcie i Wolfsburgu, a wkrótce dołączy do nich także trzecie – zlokalizowane w Nürtingen.
Nowy Taigo: cyfrowy, skomunikowany ze światem zewnętrznym, kompaktowy - pierwszy SUV typu coupé marki Volkswagen
Dlaczego wszystkie elektryczne samochody rodziny ID. zużywają więcej energii zimą niż latem? Jens Obernolte, szef działu zarządzania energią i masą w Volkswagenie stara się znaleźć odpowiedź na to pytanie. Podsuwa także kilka pomysłów, jak postępować, by zmniejszenie zasięgu spowodowane niską temperaturą było możliwie niewielkie.
Poznań, 28 marca 2022 r. Mocny zwrot finansowy w wysokości ponad pół miliarda euro sprawił, że Volkswagen Samochody Dostawcze wraca na ścieżkę rynkowego wzrostu – i to o rok wcześniej niż zakładał budżet. Dzięki zyskowi w wysokości 73 mln euro, marka ponownie wykazała dodatni wynik operacyjny (po stracie 454 mln euro w 2020 roku). Tak pozytywne dane biznesowe zostały przedstawione dziś podczas dorocznej konferencji prasowej, przez prezesa zarządu Volkswagen Samochody Dostawcze Carstena Intra oraz przez członka zarządu ds. finansów Michaela Obrowskiego. Skutki pandemii koronawirusa, a zwłaszcza trudności z dostawą półprzewodników, doprowadziły w ubiegłym roku w VWSD, podobnie jak w przypadku wielu innych marek, do okresowych przestojów w produkcji i mniejszej liczby dostarczonych do klientów pojazdów. Jednocześnie marka kontynuowała w tym czasie intensywną transformację. Przekształcenie głównej fabryki w Hanowerze w zakład o wysokim stopniu zaawansowania technologicznego przebiega według planu. Wszystkie podjęte działania przyczyniły się do udoskonalenia strategii korporacyjnej GRIP 2030, którą VWSD po raz pierwszy przedstawił na dzisiejszej konferencji prasowej.
Poznań, 28 marca 2022 r. - Oba zakłady Volkswagen Poznań, po ponad dwutygodniowej przerwie związanej z niedoborami podzespołów, wznowiły produkcję. Powodem przestoju były zakłócenia w łańcuchu dostaw zaistniałe po inwazji Rosji na Ukrainę.
Wolfsburg/Poznań, 24 marca 2022. Elektryfikacja Hiszpanii poprzez stworzenie Europejskiego Hubu Pojazdów Elektrycznych, zbudowanie fabryki ogniw akumulatorowych i pełnego, zrównoważonego e-ekosystemu: takie są cele Grupy Volkswagen i marki SEAT dla Półwyspu Iberyjskiego. Grupa Volkswagen ogłosiła, że będzie aplikować do programu PERTE (Strategiczny Projekt „Ożywienie gospodarcze i transformacja”) dla pojazdów elektrycznych zaraz po tym, jak rząd hiszpański umożliwi składanie wniosków na początku kwietnia. Program „Future: Fast Forward” ma obejmować inwestycje na poziomie 7 mld euro (wraz z zewnętrznymi partnerami w całym łańcuchu wartości). Ponadto Volkswagen ogłosił, że wybrano lokalizację nowej fabryki ogniw – powstanie ona w Walencji. Wszystkie plany i wnioski wymagają jeszcze ostatecznego zatwierdzenia, przede wszystkim w ramach programu PERTE.
Kto lepiej nadaje się na ambasadora nowej ikony Volkswagena – modelu ID. Buzz – niż słynny na całym świecie fan Bulliego, Ewan McGregor? Szkocki aktor, znany z takich hitów jak „Gwiezdne Wojny”, „Trainspotting” czy „Moulin Rouge” wcielił się więc w nową rolę.
Nowa jakość jazdy: wraz z generacją oprogramowania 3.0 Volkswagen doda wiele nowych funkcji do elektrycznych aut z rodziny ID., co zwiększy komfort użytkowania i ładowania. Wykorzystując najnowszą generację systemów wspomagających kierowcę, Volkswagen robi także kolejny krok w kierunku jazdy autonomicznej. W ramach strategii ACCELERATE Volkswagen kontynuuje transformację w dostawcę mobilności zorientowanego na oprogramowanie i staje się ekspertem w integracji oprogramowania i zdalnej aktualizacji Over-the-air. Rodzina ID. jest pionierem w tej dziedzinie. Nabywcy nowych samochodów będą mogli od razu korzystać z nowego oprogramowania. Właścicielom samochodów, które już zostały dostarczone, Volkswagen udostępni możliwość bezpłatnej, zdalnej aktualizacji do ID. Software 3.0 od drugiego kwartału 2022 roku.
Poznań, 22 marca 2022. Grupa Volkswagen i Salzgitter AG współpracują od ponad 60 lat. Teraz obie firmy chcą otworzyć nowy rozdział tej kooperacji, skupiając się na obniżeniu śladu węglowego procesów i produktów. Partnerzy ogłosili wczoraj, że podpisali porozumienie, według którego Volkswagen stanie się jednym z pierwszym odbiorców „zielonej” stali. Jej produkcja będzie się odbywać w centrali firmy w Dolnej Saksonii od końca 2025 roku. Według Salzgitter AG, dzięki zastosowaniu wodoru i odnawialnej energii uda się zredukować emisję CO2 podczas produkcji o ponad 95 procent. Grupa Volkswagen planuje używać „zielonej” stali od końca 2025 roku przy ważnych projektach, takich jak model Trinity, który będzie powstawać w Wolfsburgu od 2026 roku.
W minionym roku Volkswagen uruchomił projekt kompensacji śladu węglowego samochodów testowych z parku dziennikarskiego. Po każdym zakończonym teście samochodu napędzanego silnikiem spalinowym, testujący auto dziennikarz może wybrać miejsce Polsce, w którym zostanie zasadzonych 70 drzew we współpracy z Polskim Związkiem Zrzeszeń Leśnych. Późną jesienią 2021 roku w Zawoi, w okolicach Babiogórskiego Parku Narodowego, zasadzono osiem tysięcy nowych drzew, których zakup sfinansowała marka Volkswagen.