Volkswagen, prezentując koncept ID. LIFE, pokazuje kierunek, w którym będzie zdążać cała rodzina elektrycznych aut marki z Wolfsburga. Prototyp to miejskie auto, które ma znaleźć się w awangardzie zrównoważonej mobilności, a przy tym będzie wykorzystywać najnowsze osiągnięcia, jeśli chodzi o technologie cyfrowe, a to wszystko w atrakcyjnym, ponadczasowym „opakowaniu”. Cena bazowej odmiany modelu seryjnego ma zmieścić się między 20 a 25 tysięcy euro, a w jego wnętrzu znajdą się głównie naturalne materiały i pochodzące z recyklingu. Najtańszy z elektrycznych Volkswagenów ma pojawić się na rynku w 2025 roku.
Poznań, 18 stycznia 2022 r. – Mimo ograniczonej dostępności samochodów, także na rynku aut używanych, program Das WeltAuto odnotował wzrost sprzedaży. Do klientów trafiło 23 613 samochodów, najwięcej od momentu powstania programu, o 1,5 procent więcej niż rok wcześniej. Z tej liczby aż 83,5 procent stanowiły samochody w wieku do 5 lat. Średni wiek samochodu sprzedanego w ramach Das WeltAuto to 3,9 roku.
Do gamy w pełni elektrycznych Volkswagenów z rodziny ID. dołącza trzeci model: jest nim stylowy SUV coupe, ID.5 – samochód naszpikowany najnowszymi rozwiązaniami technologicznymi, dostępny także w dynamicznej wersji GTX z napędem na cztery koła. Ceny ID.5 zaczynają się od 209 690 zł, a w przypadku skorzystania z oferty Volkswagen Financial Services i dopłaty w programie „Mój Elektryk”, ID.5 można użytkować już od 1553 zł netto miesięcznie (leasing na okres 48 miesięcy przy wpłacie własnej wynoszącej 10%). Pełną ofertę ID.5 Volkswagen zaprezentował najpierw w nowym odcinku podcastu „Elektrycznie Tematyczni”, na kilka godzin przed pojawieniem się cennika na stronie internetowej marki.
Hannover/Melbourne/Johannesburg/Poznań - 14 stycznia 2022 r. Duże i niestandardowe ładunki, trudne drogi i przejazdy w terenie – nowy Amarok marki Volkswagen Samochody Dostawcze sprawdza się w wielu różnych sytuacjach. Ilość wykorzystanych w nim rozwiązań jest tak duża, jak różnorodne są jego możliwości zastosowania jako pick-upa. Premiera tego nowego, imponującego samochodu odbędzie się latem, a pod koniec roku 2022 będzie go można zamówić na kilku pierwszych rynkach.
„Volkswagen nie zwalnia tempa elektryfikacji mimo problemów z dostępnością półprzewodników” – powiedział Ralf Brandstätter, CEO marki Volkswagen. W minionym roku Volkswagen dostarczył najwięcej aut elektrycznych w historii – ponad 369 tys. (+73% w porównaniu z 2020). W tej liczbie zawarte są samochody hybrydowe (PHEV), których dostarczono 106 tys. (+33%). Dostawy aut w pełni elektrycznych (BEV) wzrosły w porównaniu z rokiem 2020 niemal dwukrotnie (263 tys. sztuk, +97%). „W bardzo krótkim czasie Volkswagen został liderem rynku samochodów elektrycznych w Europie. Zgodnie z naszą strategią ACCELERATE i dzięki ciągłemu poszerzaniu oferty modeli jeszcze bardziej przyspieszymy naszą ofensywę w dziedzinie elektromobilności. Jeszcze w tym roku na rynku pojawi się ID.BUZZ, który uzupełni i urozmaici rodzinę samochodów ID.” – dodał Brandstätter.
Wolfsburg, Poznań, 13 stycznia 2022 – W 2021 roku Grupa Volkswagen kontynuowała transformację w kierunku zrównoważonej, skoncentrowanej na oprogramowaniu Grupy zajmującej się mobilnością i prawie podwoiła liczbę dostarczonych pojazdów elektrycznych BEV w porównaniu z rokiem 2020 – do 452 900 sztuk. Stanowią one obecnie 5,1 procent dostaw do klientów, podczas gdy w roku poprzednim było to 2,5 procent. Grupa jest liderem europejskiego rynku pojazdów elektrycznych z dużą przewagą nad rywalami i zajmuje drugie miejsce na kluczowym rynku amerykańskim z udziałem około 7,5 procent. W Chinach dostarczono 92 700 pojazdów elektrycznych BEV, cztery razy więcej niż w roku 2020. Również sprzedaż hybryd plug-in na całym świecie znacznie wzrosła (do 309 500 sztuk, +61 procent). Łącznie Grupa dostarczyła klientom na całym świecie 8 882 000 pojazdów. Tak jak przewidywano, globalny niedobór półprzewodników doprowadził do niewielkiego spadku – o 4,5 procent w stosunku do roku 2020, pomimo olbrzymiego popytu i pełnego portfela zamówień.
Poznań, 12 stycznia 2022 r. W trudnym rynkowo roku 2021, obszar After Sales marki Volkswagen Samochody Dostawcze znacząco podniósł swoje wyniki sprzedaży: aż o 27% w stosunku do roku 2020. Jest to wynikiem nie tylko korzystnych dla klienta programów promocyjnych, jak np. Service Pro i vouchery zniżkowe, ale również wyraźnie obserwowanej większej lojalności klientów, którzy nawet po zakończeniu gwarancji swojego dostawczego Volkswagena, coraz częściej decydują się na wybór autoryzowanego serwisu marki.
Noworoczne postanowienia i plany dotyczą nie tylko diety, siłowni czy zmiany pracy. Końcówka starego i początek nowego roku to również czas podejmowania poważniejszych decyzji zakupowych. Dlatego InsightOut Lab z marką Volkswagen zapytali Polaków o plany zakupu, leasingu lub wynajmu samochodu w 2022 r.
Hanower/Poznań, 11 stycznia 2022 r. Rok 2021 w Volkswagen Samochody Dostawcze – podobnie jak w wielu innych firmach i markach - zdominowany był przez temat pandemii koronawirusa i przez będące częściowo jej wynikiem wyzwania na globalnym rynku półprzewodników. W całym roku 2021 VWSD dostarczył klientom łącznie 359 500 pojazdów, co oznacza niewielki - o 3,2 procent - spadek rok do roku. „Biorąc pod uwagę dostarczone do klientów samochody, udało się nam utrzymać poziom bardzo bliski ubiegłorocznemu. Jednak zauważyliśmy też wysoki i ciągle rosnący popyt na nasze pojazdy” - wyjaśnia Lars Krause, członek zarządu marki Volkswagen Samochody Dostawcze ds. sprzedaży i marketingu. „W ubiegłym roku liczba otrzymanych zamówień wzrosła o prawie 20 procent w porównaniu z rokiem 2020. To mocny wynik i duże wyzwanie. Naszym głównym zadaniem na najbliższe miesiące jest zatem kontynuowanie w tym trudnym czasie prac nad realizacją wysokiej liczby zamówień."
Taigo – nowy model Volkswagena – w niedużym nadwoziu łączy charakter SUV-a, topową technologię rodem z samochodów klasy premium i stylowy design. Dach pięciomiejscowego Taigo delikatnie opada ku tyłowi, w stylu samochodów typu coupe, ale nie ogranicza przestrzeni nad głową pasażerów podróżujących na tylnej kanapie. Liczący blisko 4,26 m długości SUV coupe wyznacza nowy standard w swojej klasie i jest dostępny w trzech wersjach – Life, Style oraz R-Line. Do wyboru są trzy silniki benzynowe o mocy od 95 do 150 KM, przekładnia mechaniczna lub 7-biegowa dwusprzęgłowa DSG. Ceny zaczynają się od 87 190 zł. Nowy Taigo w ofercie leasingowej Volkswagen Financial Services dostępny jest już od 702 zł netto miesięcznie (leasing na okres 48 miesięcy przy wpłacie własnej wynoszącej 15%).