Volkswagen postanowił uczcić 50. rocznicę uruchomienia produkcji modelu Golf nie tylko wprowadzając do sprzedaży zmodernizowaną odsłonę swojego bestsellera, lecz także oferując go w specjalnej odmianie Edition 50. Golf Edition 50 wyróżnia się m.in. 18-calowymi felgami aluminiowymi Leeds, przyciemnianymi tylnymi szybami, czarną podsufitką, nakładkami na pedały ze szczotkowanej stali oraz znaczkiem „50” na słupkach B, kierownicy i progach. Cena tej odmiany zaczyna się od 135 590 zł – to zaledwie o 1500 zł drożej od wersji Style. Golfa Edition 50 można zamawiać u dilerów Volkswagena od dziś. Początkowo będą dostępne dwie wersje silnikowe – 1.5 TSI 150 KM i 1.5 eTSI mHEV o identycznej mocy. Później dołączą do nich także wersje 1.5 TSI eHybrid o mocy 204 KM i 2.0 TDI o mocy 150 KM.
Volkswagen R będzie mieć swój własny pawilon w Autostadt w Wolfsburgu. Jego otwarcie jest zaplanowane na lato 2024 roku. Nowy obiekt będzie zarówno miejscem spotkań dla rosnącej społeczności fanów Volkswagenów R, jak i miejscem wydarzeń. W przyszłości będą w nim prezentowane różnorodne modele, a ekspozycje i nowe technologie VW R z pewnością spowodują szybsze bicie serca u fanów motoryzacji, którzy odwiedzą Autostadt.
Poznań, 4 kwietnia 2024 r. Wielkimi krokami zbliża się do nas ważne branżowe wydarzenie: Już na początku 2025 roku na pierwszych rynkach pojawi się Nowy Transporter. Jednak zanim to nastąpi, Volkswagen Samochody Dostawcze odkrywa wiele szczegółów dotyczących wnętrza samochodu i przestrzeni ładunkowej kolejnej, zupełnie nowej generacji Transportera. Podobnie jak Multivan i ID. Buzz, nowy Transporter będzie standardowo wyposażony w cyfrowy kokpit. Przestrzeń ładunkowa, w porównaniu z Transporterem 6.1 oferuje też znacznie więcej korzyści. Najwyraźniej widać to na przykładzie podstawowej wersji modelu z normalnym rozstawem osi: jej przestrzeń ładunkowa jest o 61 mm dłuższa, a szerokość między nadkolami została zwiększona o 148 mm. Oznacza to, że każdy klient, który był zadowolony z poprzednika, będzie też zachwycony znacznie ulepszonym, nowym Transporterem.
Poznań, 4 kwietnia 2024 r. Volkswagen Poznań zamierza podwoić zatrudnienie w Dziale Rozwoju. Kogo poszukuje? W związku z transformacją w kierunku elektromobilności największy producent samochodów w Polsce zatrudni wysokiej klasy specjalistów o unikatowych kompetencjach. Chodzi o inżynierów, konstruktorów, ekspertów ds. software i rozwoju systemów elektronicznych w pojazdach, którzy będą wspierać rozwój motoryzacji przyszłości.
Poznań, 3 kwietnia 2024 r. Sprawdzony napęd na tylne koła i chłodzony powietrzem silnik, ale nadwozie nowocześniejsze, odpowiadające potrzebom tamtych lat. Wiosną 1979 roku świat ujrzał Volkswagena T3 – kolejne wcielenie kultowego Bulli, które kończy właśnie 45 lat. Jego kanciasta, charakterystyczna sylwetka i różne z biegiem lat wersje modelowe, zdominowały myślenie o samochodach dostawczych lat ’80 XX wieku. I choć mogło się wydawać, że w roku 1990 następne, jeszcze bardziej rewolucyjne pokolenie Transporterów T4 zmiecie z dróg „T trójkę”, ta jednak trzymała się mocno. Dość wspomnieć, że jej produkcja w zakładach w RPA zakończyła się dopiero w roku…..2002!
Poznań, 2 kwietnia 2024 r. Spółka Volkswagen Poznań, mimo wielu wyzwań rynkowych, osiągnęła w 2023 roku dobre wyniki produkcyjne. Łącznie w fabrykach w Poznaniu i Wrześni powstało blisko 250 000 samochodów. Cały czas solidnym zaufaniem klientów cieszy się VW Caddy oraz Crafter. Dodatkowo odlewnia Volkswagen Poznań wyprodukowała blisko 4 mln komponentów, w tym obudowy silników elektrycznych wykorzystywane przez wszystkie marki Grupy Volkswagen. – W 2024 roku będziemy konsekwentnie kontynuować proces transformacji na rzecz elektromobilności i cyfryzacji. Nadrzędnym celem pozostaje zrównoważony rozwój naszych wszystkich zakładów – powiedziała Stefanie Hegels, prezeska Volkswagen Poznań.
Poznań, 27 marca 2024 r. Dwa wyróżnienia od Euro NCAP dla modeli Volkswagen Samochody Dostawcze: ocena Platinum dla ID. Buzz Cargo i Gold dla Caddy Cargo. Oba te modele zrobiły wrażenie na inżynierach Euro NCAP zajmujących się bezpieczeństwem i testami. ID. Buzz Cargo uzyskał wysoki wynik dzięki systemom wsparcia utrzymującym ten elektryczny model na swoim pasie ruchu, dynamicznie dostosowującym prędkość pojazdu i zatrzymującym go w odpowiednim czasie przed nieruchomymi przeszkodami lub przechodzącymi pieszymi i rowerzystami. Caddy Cargo natomiast przekonał inżynierów testowych w szczególności w zakresie utrzymywania się na pasie ruchu i hamowania awaryjnego.
Poznań, 27 marca 2024 r. Już za kilka tygodni, w maju 2024 r., na rynku pojawi się zupełnie nowy, produkowany wyłącznie w Polsce Volkswagen Crafter. Dzięki obszernej aktualizacji oprogramowania i sprzętu, samochód ten przenosi się o poziom wyżej niż jego poprzednik. Kabina kierowcy została całkowicie przeprojektowana i jest teraz wyposażona w najnowszą, jeszcze bardziej zaawansowaną generację systemów infotainment – podobnych do montowanych w serii elektrycznych modeli Volkswagen ID. Nowości obejmują również cyfrowy kokpit – Digital Cockpit, wielofunkcyjną kierownicę o udoskonalonym designie, elektroniczny hamulec postojowy i wiele systemów wsparcia kierowcy. Kluczową opcją jest cyfrowy asystent głosowy ze zintegrowanym chatem ChatGPT. Start konfiguratora tego modelu na www.vwdostawcze.pl przewidziano na połowę maja br.
Wolfsburg/Jerozolima – Grupa Volkswagen zacieśnia partnerstwo z Mobileye w obszarze zautomatyzowanej i autonomicznej jazdy. Oznacza to, że koncern przyspiesza swoje wysiłki związane z rozwojem w tej dziedzinie. Wspólnie firmy wdrożą nowe funkcje związane ze zautomatyzowaną jazdą do produkowanych seryjnie samochodów. Mobileye dostarczy technologie do częściowo i wysoce zautomatyzowanej jazdy w oparciu o swoje platformy Mobileye SuperVision i Mobileye Chauffeur. W przyszłości należące do Grupy Volkswagen marki Audi, Bentley, Lamborghini i Porsche wykorzystają te technologie do szybkiego wprowadzenia nowych funkcji do swoich modeli o różnych rodzajach napędu. Wśród nowych rozwiązań znajdą się zaawansowane systemy wspomagania jazdy na autostradach i w mieście, takie jak automatyczne wyprzedzanie na autostradach w dozwolonych obszarach i warunkach, a także automatyczne zatrzymywanie się na czerwonym świetle i znakach stopu oraz wsparcie na skrzyżowaniach i rondach. Ponadto Mobileye ma dostarczać rozwiązania technologiczne do zautomatyzowanej jazdy dla marki Volkswagen Samochody Dostawcze. W dłuższej perspektywie Grupa Volkswagen zamierza polegać na własnym, kompletnym systemie, który będzie efektem kontynuacji partnerstwa z firmami Bosch i Qualcomm, a także z Horizon Robotics w Chinach. Wszystkie systemy wspomagania kierowcy mają być oparte na architekturze oprogramowania opracowanej przez należącą do Volkswagena firmę Cariad.
Poznań, 22 marca 2024 r. Podczas dorocznej konferencji dla mediów, Volkswagen Samochody Dostawcze zaprezentował premierowo nowego ID. Buzz GTX o mocy 250 kW (340 KM). "Najmocniejszy Bulli wszech czasów, z dwoma rozstawami osi i dwoma rozmiarami akumulatorów, dostępny jako pojazd 5-, 6- lub 7-miejscowy, a także standardowy napęd na wszystkie koła zapewniający optymalną siłę uciągu i przyczepność w każdej sytuacji na drodze. Tak naprawdę, powinien nazywać się ID. Buzz GTXXL! Rok 2024 dla naszej marki zaczyna się naprawdę dobrze" - mówi Lars Krause, członek zarządu marki Volkswagen Samochody Dostawcze odpowiedzialny za sprzedaż i marketing. ID. Buzz GTX w wersji ze standardowym rozstawem osi ma na pokładzie nowy akumulator o pojemności 79 kWh (netto). Wersja z wydłużonym rozstawem osi (plus 250 mm) jest zasilana nowym akumulatorem o pojemności 86 kWh (netto). Obie wersje GTX są standardowo wyposażone w napęd na cztery koła 4MOTION i mogą przyspieszać od 0 do 100 km/h w zaledwie 6,5 sekundy (prognoza). Przedsprzedaż ID. Buzz GTX rozpocznie się latem.