Doroczna konferencja prasowa marki Volkswagen odbędzie się w formie online 15 marca 2023 roku, a rozpocznie się o godz. 10:00. Tego samego dnia będzie mieć miejsce wydarzenie, podczas którego zostanie zaprezentowany nowy w pełni elektryczny model koncepcyjny Volkswagena.
W samochodzie elektrycznym do ogrzania kabiny jest wykorzystywana energia zgromadzona w akumulatorze. W głównej mierze właśnie to, w połączeniu z systemem podgrzewania ogniw akumulatora odpowiada za spadek zasięgu zimą. Dlatego warto zmienić nieco sposób korzystania z samochodu zimą, co pozwoli znacząco ograniczyć spadek zasięgu o tej porze roku. Wystarczy stosować się do kilku prostych porad.
Volkswagen przenosi jedną z najważniejszych imprez dla fanów marki – GTI Treffen znad jeziora Wörthersee. Od 2024 roku będzie się ona odbywała w sercu marki, w Wolfsburgu. W pobliżu fabryki Volkswagena impreza pod hasłem „GTI wraca do domu” zgromadzi entuzjastów i fanów sportowych modeli Volkswagena.
Odświeżony wygląd, wyższa jakość materiałów i najnowsze systemy wspomagające kierowcę – właśnie taki jest nowy Volkswagen ID.3. Dwa i pół roku po premierze pierwszej generacji, w pełni elektryczny bestseller marki z Wolfsburga wchodzi na rynek z pakietem ulepszeń. Nowe jest oprogramowanie, nadwozie o ostrzejszych liniach i wnętrze. W gamie lakierów pojawiły się nowe kolory, m.in. Dark Olivine Green. Zgodnie ze strategią Volkswagena dla całej rodziny modeli ID. w nowym ID.3 nie znajdziemy surowców pochodzenia zwierzęcego, są za to materiały pochodzące z recyklingu – to wyraz zrównoważonego podejścia marki.
Odświeżony wygląd, wyższa jakość materiałów i najnowsze systemy wspomagające kierowcę – właśnie taki jest nowy Volkswagen ID.3. Dwa i pół roku po premierze pierwszej generacji, w pełni elektryczny bestseller marki z Wolfsburga wchodzi na rynek z pakietem ulepszeń. Nowe jest oprogramowanie, nadwozie o ostrzejszych liniach i wnętrze. W gamie lakierów pojawiły się nowe kolory, m.in. Dark Olivine Green. Zgodnie ze strategią Volkswagena dla całej rodziny modeli ID. w nowym ID.3 nie znajdziemy surowców pochodzenia zwierzęcego, są za to materiały pochodzące z recyklingu – to wyraz zrównoważonego podejścia marki.
Rodzina elektrycznych Volkswagenów ID. będzie jeszcze bardziej zrównoważona – włączając materiały wykorzystane we wnętrzu. W ciągu tego roku w modelach ID.3, ID.4, ID.5 I ID.7 pojawią się wybrane rozwiązania, które zadebiutowały w 2022 roku w Volkswagenie ID. Buzz. Przykłady? Tkanina Seaqual®, którą obite są siedzenia, jest wykonana w 10 procentach z plastiku zebranego z oceanów i w 90 procentach z poliestru pochodzącego z recyklingu. Dzięki temu podczas produkcji tej tkaniny udało się ograniczyć emisję CO2 o niemal jedną trzecią.
Zakład Volkswagena w Wolfsburgu, największy w Europie kompleks produkcji samochodów rozpoczyna akcję przekwalifikowania pracowników. To jeden z etapów przestawiania zakładów Volkswagena w Niemczech na produkcję pojazdów elektrycznych. W ślad za fabrykami samochodów osobowych w Zwickau i Emden, w ciągu najbliższych kilku lat również fabryka w Wolfsburgu stanie się fabryką pojazdów elektrycznych. Ta fundamentalna transformacja opiera się nie tylko na specjalistycznych szkoleniach, lecz także na nauce poprzez zabawę: w fabryce w Wolfsburgu otwarto eMotionRoom, gdzie w ciągu najbliższych miesięcy 22 000 pracowników produkcji będzie mogło w zabawny sposób przeżyć proces transformacji z pojazdów spalinowych na elektryczne.
W tym roku Volkswagen wprowadzi na rynek zmodernizowaną odmianę Touarega – swojego SUV-a klasy premium. Auto zostanie kompleksowo zaktualizowane, zarówno technicznie, jak i wizualnie. Zmienione będą przednia i tylna część nadwozia, a także podwozie, czego efektem będzie wyjątkowe połączenie komfortu i wydajności. Jeszcze przed światową premierą Volkswagen uchyla rąbka tajemnicy i prezentuje zakamuflowany egzemplarz swojego flagowego modelu.
W czterdziestym ósmym odcinku podcastu „Elektrycznie Tematyczni” Paweł Pilarczyk porusza sprawy istotne dla użytkowników samochodów elektrycznych w czasach kryzysu energetycznego. Jego rozmówcą jest Bartłomiej Derski, redaktor naczelny portalu „Wysokie Napięcie”. Panowie postarają się między innymi rozwiać wątpliwości związane z medialnymi doniesieniami, wg których już wkrótce w Szwajcarii nie będzie można jeździć samochodami elektrycznymi.
Volkswagen ID.7, który zadebiutował na początku stycznia w interaktywnym kamuflażu podczas targów CES w Las Vegas, zostanie zaprezentowany w pełnej krasie już wiosną. Wyróżnia się dopracowanym pod wzlędem aerodynamicznym nadwoziem. Dzięki temu udało się zmniejszyć zapotrzebowanie samochodu na energię i wydłużyć zasięg. Według szacunków producenta, zasięg ID.7 ma wynieść nawet do 700 km.